Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sydbank - absolut katastrofe

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre har vi stadig nogle konti i Sydbank.
Problemet er, at Sydbank opfordrer os til selv at lukke bankkontiene. Det vil vi gerne, men desværre i den nye bank tager det længere tid at åbne en konto på grund af Corona.
Sydbank har nu konverteret bankkontiene til manuel bekræftelse. Og her er problemerne, fordi "medarbejder" har brug for mellem 3 - 7 dage for at bekræfte betalinger. Som et resultat skal vi betale påmindelsesgebyrer og renter, og partneren modtager ikke noget godt. Selvom de kender til situationen, kan ikke alle give afkald på gebyrerne.

Mit spørgsmål kan handle mod banken og tvinge ting til at blive behandlet til tiden, indtil vi har skiftet til den nye bank? Kan du få bankomkostningerne fra banken?
Og alt fordi vores nye konsulent ønsker at afslutte os, fordi vi er meget konkurrencedygtige for hans familievirksomhed, og kunderne skifter til os.

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

SEKR:

Desværre har vi stadig nogle konti i Sydbank.
Problemet er, at Sydbank opfordrer os til selv at lukke bankkontiene. Det vil vi gerne, men desværre i den nye bank tager det længere tid at åbne en konto på grund af Corona.
Sydbank har nu konverteret bankkontiene til manuel bekræftelse. Og her er problemerne, fordi "medarbejder" har brug for mellem 3 - 7 dage for at bekræfte betalinger. Som et resultat skal vi betale påmindelsesgebyrer og renter, og partneren modtager ikke noget godt. Selvom de kender til situationen, kan ikke alle give afkald på gebyrerne.

Mit spørgsmål kan handle mod banken og tvinge ting til at blive behandlet til tiden, indtil vi har skiftet til den nye bank? Kan du få bankomkostningerne fra banken?
Og alt fordi vores nye konsulent ønsker at afslutte os, fordi vi er meget konkurrencedygtige for hans familievirksomhed, og kunderne skifter til os.

Du er ved at skifte bank? Og den nye bank har ikke setup parat før du (eller nogen på vegne af dig) er begyndt at lukke dine konti hos din (snart) forrige bank?

 

Jeres nye konsulent! en konkurrencedygtig virksomhed! en partner der ikke modtager noget godt! - Hvordan hænger det sammen med dit spørgsmål?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må mener, at du tror at jeres konsulent (må vel være bankmand) vil have jer væk fra banken fordi jeres virksomhed er en trussel mod hans families virksomhed, fordi i er konkurrence dygtige
HVIS du kunne bevise det, og det er sikkert svært, så kan du bede om kontakt til bankens klageansvarlige. En sådan har alle banker og de ved, at hvis de afgør noget forkert, kan det indbringes for ankenævn som har forbrugerråd med i sig, og den klageansvarlige er derfor ofte ganske opsat på at løse ting, til kundens tilfredshed.

Et gæt er, at den bankmand vil sige, at det er rent vrøvl at han vil opsige jer grundet i konkurrer med nogen i hans familie - og sikkert vil fremhæve en række andre forhold som går ham utryg. Han vil vel heller ikke stoppe jeres konkurrence ved at I skifter bank, snarere vil han nu kunne se hvem jeres kunder er, og selv om han absolut ikke må misbruge det til sin familie, så ville jeg måske, hvis min bankmand f.eks var gift med min konkurrent, nok overveje skifte i alle fald, for at undgå enhver mistanke
Til da kan du ikke gøre noget mod, at banken vil lade transaktioner manuelt bekræfte og ikke sende gebyrer til den, fordi det tager tid og kan koste gebyr fra dem I skal betale.

Bed om den klageansvarliges kontakt, og overvej, om du skal have en økonomiperson med forståelse for "banksprog" ind over, så du får en skarpt og klart formuleret klage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)