Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et cvr nummer, to firmaer, tre navne?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Viby J
Tilmeldt 25. Jan 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør jeg lige når jeg har en enkeltmandsvirksomhed og igang med at starte noget helt andet op? I dag er min virksomhed lønsumsregistreret og jeg har lokaler ude i byen - sådan skal det forsat være. Min nye virksomhed skal hedde noget helt andet, er momspligtig og bliver drevet fra min privat adresse. Hvordan går jeg lige det?

Kan jeg have et overordnet firmanavn, der er registret til mit CVR nr, og stadig beholde det firmanavn jeg bruger i dag og et andet til min nye virksomhed uden det giver problemer.

Mht. regnskab, i lønsumsdelen er der også lidt moms og derved noget fordeling. Det er jo ikke aktuelt med den nye virksomhed. Skal jeg lave to regnskaber, og så først lægge dem sammen når jeg laver årsregnskab

Lidt kompliceret Surprise- håber mindst en forstår Skype-Wink

Hilsen 

Pernille

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må oprette en virksomhed mere.

I princippet kunne du ændre din bestående virksomheds formål, men hvis der skal være forskel på lønsum og moms, så er det ikke en farbar vej.

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Pernille Sørensen:

I dag er min virksomhed lønsumsregistreret og jeg har lokaler ude i byen - sådan skal det forsat være. Min nye virksomhed skal hedde noget helt andet, er momspligtig og bliver drevet fra min privat adresse. Hvordan går jeg lige det?

Kan jeg have et overordnet firmanavn, der er registret til mit CVR nr, og stadig beholde det firmanavn jeg bruger i dag og et andet til min nye virksomhed uden det giver problemer.

Mht. regnskab, i lønsumsdelen er der også lidt moms og derved noget fordeling. Det er jo ikke aktuelt med den nye virksomhed. Skal jeg lave to regnskaber, og så først lægge dem sammen når jeg laver årsregnskab? 


Du kan nok med fordel lave to SE numre - De hedder principielt jo dit navn som personlig virksomhed men hjemmeside osv må jo gerne hedde andet
2 SE giver to momsregnskaber - og om du vil føre det i et eller to, er op til dig og programmet og din bogholder - skattemæssigt er det et - men to momsmæssigt/lønsum

Derudover er der to P numre = dine to adresser

https://johnhannover.blogspot.dk/2017/02/se-nummer-og-p-nummer.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viby J
Tilmeldt 25. Jan 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtig respons - lige det jeg havde brug for at vide.

Venlig hilsen

Pernille

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)