Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start ApS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg er bare helt forvirret.
Er der nogen her der kan forklare hvordan man starter et Selskab ApS hvordan skal man begynde? Og hvilken rækkefølge skal man gøre tingene i? Skal man lave webshoppen først eller?
Og er under 15 så det en af mine forældre der stifter selskabet. Så hvis nogen kan forklare mig hvilken rækkefølge man skal gøre tingene i vil det være meget nemmere:)

Mvh
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :D 

Jeg vil anbefale at få taget kontakt til en Revisor som kan være med til at stifte virksomheden og klare alt det der skal klares.

Kommer du selv til at lave din egen webshop? Og hvad skal du sælge?

Med venlig hilsen
Mathias

Tilmeldt 21. Feb 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja skal have lavet en webshop som en af mine forældre stifter da jeg ikke kan. Vidste bare ikke hvordan jeg skulle komme igang fordi der er så mange ting at gøre. Kender en revisor i familien, måske kan jeg få hjælp der🤔
Har tænkt mig at sælge forskellige produkter som trådløse høretelefoner, tilbehør til dem og til iPhones. (Billigt) Og så flere produkter kan jeg tilføje undervejs:)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Anonym26:
Ja skal have lavet en webshop som en af mine forældre stifter da jeg ikke kan. Vidste bare ikke hvordan jeg skulle komme igang fordi der er så mange ting at gøre. Kender en revisor i familien, måske kan jeg få hjælp der🤔
Har tænkt mig at sælge forskellige produkter som trådløse høretelefoner, tilbehør til dem og til iPhones. (Billigt) Og så flere produkter kan jeg tilføje undervejs:)

her skal en forældre så enten stifte personlig virksomhed (hvor du så ikke må være lønnet før du er 15) eller et ApS med ganske mange pligter. I ApS skal forælderen have flertallet, evt ved flere aktieklasser så du får udbyttet men forælderen kan stemme på generalforsamlinger mm, hvad du ikke kan før du er 18

I begge fald skal I regne med 3-5.000 kr ud til bank erhvervskonto som er nødvendig og i selskabsform med 2 stk arbejdsskadeforsikringer som er lovpligtige og i begge fald måske til noget regnskabshjælp

Momspligt kommer når det er åbenlyst du vil sælge for over 50.000 kr per 12 mdr og det er ikke en bundgrænse, så du skal registrere så snart du kan se det vil ske (ofte ved 4.000 kr per måned)

Har du testet høretelefon, tilbehør til Iphones osv på amazon og f.eks https://www.av-cables.dk/iphone-kabel/?gclid=Cj0KCQiAvvKBBhCXARIsACTePW_Hc-QtyAWrwi4PdbSxqXYcmbLDIIwieGcqdQtlYbrzdxd0hcvBvRQaAt3PEALw_wcB og lignende sider. Det er altså produkter som ligger på lager i store mængder hos folk der køber meget stort ind - og det er ikke spor let at tjene penge på det marked. Regn med at kunne have 30-40% varer retur oveni. Pas også endeligt på kopivarer når du skriver billigt, for apple slår hårdt ned (og tolden skal stoppe den hvis du køber i udlandet)

Webshoppens firma skal være importregistreret for at købe ind uden for EU.

Forælderen skal være klar på at der er et formelt lovansvar og ting der kan give bod hvis man ikke kan alle regler + at dagpenge ikke vil være muligt + skatten falder på enten dem, eller ved et ApS - på selskabet

Personlig virksomhed er enklest men også med personlig hæftelse for forælderen

God vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja tak
Har testet et par produkter fra Kina som er rigitig god kvalitet og CE Godkendt. Det ligner Apples men mærket er noget andet og der er intet logo eller tekst på hved ikke om det tæller som kopivare?
Og siger du at det er dem der skal betale skatten? Er det ikke mig der skal betale 8% hvis jeg tjener under en hvis grænse Per år?
Og skal man selv designe sin webshop eller kan man få nogen til det eller?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Anonym26:
Ja tak
Har testet et par produkter fra Kina som er rigitig god kvalitet og CE Godkendt. Det ligner Apples men mærket er noget andet og der er intet logo eller tekst på hved ikke om det tæller som kopivare?
Og siger du at det er dem der skal betale skatten? Er det ikke mig der skal betale 8% hvis jeg tjener under en hvis grænse Per år?
Og skal man selv designe sin webshop eller kan man få nogen til det eller?

hvis det ligner apple så regn med det er kopivarer - de laves normalt uden logo

Ejer af firmaet skal betale skatten  og indtil du er 15 år må de ikke i personlig virksomhed ansætte dig med løn. Det kan de i et selskab - men regn med 2 x logpligtig arbejdsskade og bank mm let koster ialt 10.000 kr per år. Man kan købe sig til webshop hvis man vil det
Du skal ikke regne med at kunderne vil have billige ting direkte fra Kina via dig - da de så skal betale told, moms, gebyr osv (80 kr regel bortfalder) - da alt den slags jo ligger i tonsvis til lave priser i danmark med levering fra dag til dag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Mente at jeg ville bestille fra Kina og have det på lager og så sende det ud til kunderne:)
Og er ikke helt sikker på det kopivare for har set mange webshops sælger dem.
Blandt andet her

Kunne ikke sætte link ind
Men på satana.dk de hedder Air Pro 3
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Anonym26:
Mente at jeg ville bestille fra Kina og have det på lager og så sende det ud til kunderne:)
Og er ikke helt sikker på det kopivare for har set mange webshops sælger dem.
lyder i alle fald godt at have lager i DK - der sælges masser af kopivarer og jeg ville aldrig selv begynde ud fra link at afgøre om det var en kopivare. Du kan jo høre apple hvad de mener om dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)