Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man nulindberette moms og rette senere, selv om man haft salg?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Da jeg grundet nedlukninger ikke har nok middel på kontoen at betale alt moms fra 2020 prøver jeg at finde nogen kreative løsninger, men vil sikre mig det ikke er ulovligt eller kan give problemer fremadrettet.

P.t. kan min virksomhed betale en af momsperioderne fra 2020. Jeg har en støttepakke ansøgning under behandling. Hvis den bliver godkendt kan begge perioder blive betalt.

Videre kan jeg forstå at man kan ansøge om at få låne den moms som skal indberettes d 1marts 2021. Man kan dog først ansøge om det fra medio marts. Et krav for at blive godkendt til momslånet er også at indberetningen skal være gjort til tiden, dvs 1 marts. Men man kan stadig få lånet selv om man ikke betaler ind.

De alternativ jeg nu overvejer er:

1) Indberet begge perioder men betal kun den ene og håbe på at jeg kan få støttepakke og/eller momslån og dermed lave en sen indbetaling af den anden periode og på den måden give virksomheden en "kredit".

2) Indberet og betal den ene periode samt nulindberet den anden periode og rette og betal når støttepakke/momslån bliver godkendt.

3) noget helt tredje som jeg ikke tænker på lige nu men som en af jer kloge hoveder derude kan foreslå.

Eget taknemmelig for synpunkter.

Vh

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er, at man jo ikke må indberette noget man ved er galt - det lidt længere, at der måske ikke sker noget. Det vil afhænge af om skat opdagter man snød dem med falsk angivelse.

Der er jo ny kredit for moms og skat og den kan godt søges selv om man ikke indbetaler til tiden som jeg har læst det, blot vil man få momsbod til betaling

Moms og skattegæld er den sidste gæld man nogensinde ønsker at få, så gør alt for at få betalt eller få kredit - men igen - før eller siden forfalder den, og modsat mange andre kreditorer, kan der ikke forhandles tilgivelse og lange kredittider med skat og moms

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart 1). Du kan oprette en afdragsordning med Skat automatisk på skattekontoen i Tastselv Erhverv og som udgangspunkt få op til et års afdragsperiode. Det kræver bare at du er hurtigt ude og ikke venter til gælden bliver sendt til inddrivelse (se https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234894).

Hvis du indberetter forkert moms forsætligt risikerer du i princippet personlige bøder på op til to gange momsbeløbet. Det er muligt du kan slippe afsted med det i praksis, men jeg ville ikke satse på det.

Tilmeldt 28. Feb 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg står i samme situation som Anders, hvor likviditeten ikke er den bedste lige pt. Jeg mangler dog under 10.000 for at kunne betale den fulde moms for begge perioder. Jeg forventer at have beløbet indenfor 30 dage på allerede afsendte fakturaer, men kan det indskydes fra privaten på en mellemregning uden at man skal ud i at lave låne-dokumenter etc?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - 30 dage går vel nok som udlæg og med 10.000 kr ikke et større problem (i personlig virksomhed er det altid bare udlæg men i selskaber skal større beløn i lidt længere tid forrentes  - Du kan jo så også låne pengene rentefrit om 15 dage - men få betalt nu for at sikre dig mod bod - og ja - før eller siden falder regningen jo 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja havde måske været værd at nævne at der er tale om ApS. Det bliver en privat indbetaling nu her.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)