Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Page Rank value på ingående links

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil gerne have afklaret et spørgsmål:

Når jeg har et link fra et domæne med en Page Rank 8 og den side hvor linket står på har en Page Rank 4.

Får jeg så værdi af domænets PR eller af sidens PR, på mit website ??

Med andre ord, er det domænets PR der gælder eller er det den lokale sids PR ?

 

Mvh

Morten 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

MortenF:

Hej Amino

Jeg vil gerne have afklaret et spørgsmål:

Når jeg har et link fra et domæne med en Page Rank 8 og den side hvor linket står på har en Page Rank 4.

Får jeg så værdi af domænets PR eller af sidens PR, på mit website ??

Med andre ord, er det domænets PR der gælder eller er det den lokale sids PR ?

Mvh Morten 

Hej Morten

Hvis du vil være "ung med de unge", så skrives det PageRank (ikke PR). Blev for nyligt gjort opmærksom på at det er et fint ordspil da opfinderen hedder Larry Page(Rank) - fik i den?

Hvis man tager udgangspunkt i den originale PageRank algoritme (og det kan man lige så godt da det er den eneste der er kendt), så er det den specifikke side linket optræder på, som giver PageRank videre. Ydermere, optræder der fx. 73 links til andre sider (eksterne som interne), så får du groft sagt kun 1/73 af den PageRank som siden giver videre. de sidste 72/73 går videre til de andre links.

Iøvrigt har et domæne ikke PageRank, men ethvert domæne har en default side der vises hvis man ikke har valgt en underside. Typisk har denne side højest PageRank fordi der er flest links til den. Den oprindelige PageRank algoritme anerkender slet ikke eksistensen af domæner/sites. Der er forlydende om at senere versioner af algoritmen alt andet lige giver højere PageRank til et en side der har 20 links fra forskellige domæner end en side der har 20 links fra et og samme domæne.

Mvh Jesper

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Hvis du kan vælge, så tag et forsidelink med PR8! :-)

Jeg er ikke ekspert i Pagerank - det er de færreste og det er heller ikke særligt vigtigt et område. For det første fordi du ikke kender din pagerank. Google siger igen og igen at den toolbar pagerank ikke er andet end abstrakt. For det andet er pagerank kun et (hvis overhovedet - hvem ved?) af mange parametre som Google tager højde for i sine placeringer.

Men for at alligevel at forsøge at svare på dit spørgsmål, så er undersiden med PR4 formodentlig PR4 netop fordi forsiden er PR8 - og altså ikke fordi der er 2000 eksterne links til netop den underside. Din linkværdi (hvis vi lige ser bort fra alle de andre væsentlige faktorer og det med abstrakte værdier) vil derfor være et PR4 link. Måske :-)

Har du lyst til flere detaljer om Pagerank, så se fx denne artikel: http://www.seomoz.org/blog/how-pagerank-works-why-the-original-pr-formula-may-be-flawed

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper, du var hurtigere end mig - OG gav mig en bøde i ung med de unge-kassen! ;-)

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, det gav mig lidt bedre indblik - tak :)

/Morten 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)