Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsinvestering i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle - jeg håber på jeres gode råd.

Jeg vil købe første ejendom i en enkeltmandsvirksomhed mhb. på udlejning. 

1) Er det virksomhedens navn der skal stå som køber i købsaftalen og ved tinglysningen ?

2) Kan sælger fritage sig selv for udarbejdelse af tilstandsrapport for ejendommen, når denne købes af en virksomhed ?

3) Da jeg oprettede virksomheden kunne jeg ikke undlade at vælge, at virksomheden skulle være momsberettiget. Kan man senere ændre det således, at man er fritaget for momsindberetning ?

4) Kan i evt. anbefale et regnskabsprogram (måske gratis version) ? 

På forhånd tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja   Chek finansiering først dog

2 ja det mener jeg man Kan B2B men vent på andre (eller bedre gør aldrig det her uden en advokat inde over)

3 det kunne du givet godt have undgået - du kan godt siden blive momsfri men det kræver så gennemgang / regnskab og “opløsning” af evt købsmoms fra inden

4 Dinero kan vel bruges, men du bør vide meget mere synes jeg inden du kommer galt af sted. Normalt ville man også overveje VSO skattemæssigt i enkeltmands

Få også bank erhvervskonto på plads inden du gør yderligere

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Finansieringen er på plads.

Man bør vel kunne omregistrere således, at man kan gøre den momsfri igen.

Jeg har tænkt mig at drive den som VSO og overskuddet forbliver i virksomheden. Men det indberetter man vel når først man laver regnskabet i skat. Altså man behøver ikke gøre noget omkring VSO nu ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

mehtamer@gmail.com:

Man bør vel kunne omregistrere således, at man kan gøre den momsfri igen.

Jeg har tænkt mig at drive den som VSO og overskuddet forbliver i virksomheden. Men det indberetter man vel når først man laver regnskabet i skat. Altså man behøver ikke gøre noget omkring VSO nu ?

ja til momsen, men ikke bare med et kryds fjernet - for du kunne jo have købt noget ind med momsfradrag mm - så skat orienteres og skal så se noget regnskab / man svarer på spørgsmål - men det er ret straight forward

Ja VSO kan du beslutte når året er gået men  - det er klogt at indrette hele regnskabet efter det - så går det langt lettere - de færreste kan styre VSO selv men behøver hjælp - og så er acontoskat 22% af overskuddet - men det er normalt klogt at hæve op til topskat for ikke bare at ende med en masse topskat, men det har du sikkert check på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)