Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af SMBA... Hvordan?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Til dine direkte spørgsmål – du kan få oprettet et SMBA selskab af både din revisor og advokat.

Når det er sagt – så gør dig selv den tjeneste og spørg dem om det vil være formålstjenligt for dig, at oprette sådan et selskab, det tvivler jeg på.

Nu har jeg ikke meget og ha’ denne fornemmelse i – men det er mit umiddelbare indtryk at det er fritagelsen for personlig hæftelse du syndes er en rigtig god idé.

MEN så nemt er det altså ikke.  Du vil ikke møde nogen professionel långiver, leverandør eller kunder der ikke stiller krav om personlig hæftelse ifm. et SMBA selskab.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51

Jeg kunne godt lave det for dig, men ønsker på nuværende ikke at lægge navn til oprettelse

af SMBA!

Så kontakt din advokat eller din revisor og betal 10-15 tkr. for ingenting!

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:46

Det lyder nærmest som om at i tror at jeg er dum - Jeg har naturligvis ikke tænkt mig at oprette noget som helst uden at have undersøgt det til bunds

Og nu har jeg fundet ud af at det er enten min revisor eller en advokat jeg skal tale med - så langt så godt...

Men hvorfor er SMBA så sådan en dårlig ide i forhold til et a/s - Aps ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55

Prøv at læse tråden, der henvises til længere oppe.

Så kan du jo selv vurdere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13

Flyttemanden:
Det lyder nærmest som om at i tror at jeg er dum - Jeg har naturligvis ikke tænkt mig at oprette noget som helst uden at have undersøgt det til bunds

Jeg er da ked af hvis du mener at jeg skriver som om du er ubegavet, det er på ingen måde min hensigt og den opfattelse har jeg på ingen måde – det har jeg slet ikke nogen grund til.

Men det var min opfattelse – grundet dit første indlæg – at du havde truffet din beslutning – og det var den beslutning jeg gerne ville ha’ dig til at revurderer.  Det er min erfaring gennem en lang erhvervskarrierer – at SMBA konstruktionen ikke virker hensigtsmæssigt i ret mange situationer.  Jeg kan faktisk kun huske ét tilfælde hvor jeg kunne se formålet med lige den konstruktion, men jeg kan af fortrolighedsgrunde ikke komme nærmere ind på den sag.

Mit bedste råd til dig i denne forbindelse er – rund problemstillingen med din revisor, og få en afklaring om det på nogen måde er hensigtsmæssigt for dig at ændre den virksomhedskonstruktion du bruger pt.

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 08:08

Bjarne ...

Jeg har rundet den med Revisoren - Og der er intet formål med det

Hvis man skal låne penge skal man alligevel stille sikkerhed uden om selskabet - Og så er man jo lige vidt *SG*

Men på skats hjemmeside stod der at de mente at næsten alle ville gå over til den nye selskabsform inden for nogle år - Det kan man jo så undre sig lidt over når der ikke er nogle fordele at hente - Men skat er jo skat og det indbefatter jo til en vis grad noget vrøvl af og til

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:28

Hej!

Jamen det bekræfter jo endnu engang, at det såkaldte fordele mht. SMBA ikke er så indlysende!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28

Det er rutinemæssigt sekretærarbejde, som vi gør for KR 360 per time for udvalgte klienter regnet per minut.

Hertil kommer tid til uspecificeret kommunikation.

Du får begrænset hæftelse  i modsætning til personlig virksomhed med virksomhedsordningen men i lighed med ApS og A/S selskaber.

Jeg har skrevet en artikel om SMBA-selskaber, som kan hentes på DKUUG.dk.

Du kan også rekvirere denne ved at skrive en e-mail til mig.  

Det varer ikke så længe for der kommer en specifik WEB-side med artikler om SMBA-selskaber.

Fra Hadsund
Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:07

Du skal nok ikke regne med at nogle revisorer synes det er en god ide fordi der åbenbart ikke er nogen rigtig regnskabspligt. En revisor vil måske også fortælle, at hvis der ikke er 125kkr til et aps. er du nok ikke (plukke) moden til at være selvstændig. Du skal nok ikke heller regne med de store kreditmuligheder. I forhold til et Aps. hvor en stor del af kapitalen skal bruges til egen løn og beskatning af denne synes jeg dog det virker ganske fornuftigt. Og prøv at betale kontant for leverancer,-  

ssaver

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51

1) Der er åbennart nogle revisorer, som bestemt ikke kan lide dem.

2) Bogføringsloven gælder stadigvæk og der skal i det mindste laves et simpelt regnskab, som næsten enhver vil kunne, hvis de får de rigtige instruktioner.

3) Undtagelsesbestemmelserne for årsrapport har meget vide rammer. Derfor falder revisorpligt automatisk væk og et regnskab bliver ikke offentliggjort.

4) Kredit er en tillidssag uanset virksomhedsform. ApS formen har jo "anpartsdræber bestemmelserne" at slås med og det er langt lettere at holde administrationsomkostninger nede eller på et rimeligt niveau i et SMBA selskab.

5) Enhver lille virksomhed bør rimeligt hurtigt give overskud og fortsætte med dette i al evighed. Når man tjener nok egenkapital behøver man ikke at låne og HVIS man gør kan man låne næsten uden grænser grundet pengerigeligheden.

6) Jeg skal til for mine klienter at skrive om hvorfor og hvordan denne kolossale pengerigelighed er skabt og hvordan det kan udnyttes til at financiere nystartede og små virksomheder ind i en hurtig ekspansion. Det kræver selvfølgelig en stram og effektiv økonomisk styring.

7) VC-selskaber fejler i gennemsnit i 6 ud af syv gange selv om DE har kolossale mængder af penge til rådighed. Fejltagelserne hører man ikke så meget om.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)