Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af SMBA... Hvordan?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har besluttet at lave min enkeltmands virksomhed om til et SMBA selskab - Men hvordan gør man lige det ?

Er det min revisor der kan ordne det - Eller hvor skal man henvende sig

Det er ikke noget jeg selv har tænkt mig at lave en masse papirarbejde ud af - Men hvem får man til at lave det (Ikke mindst for at undgå at gøre noget forkert så man ikke går glip at nogle fordele ?)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26

Prøv at bruge søgefunktionen.

Der har været nogle diskussioner, hvor undertegnede også har været involveret.

Er du helt sikker, at det skal være SMBA?

Må da håbe, at du får nogle kunder så.

Ville nok tænke mig om en ekstra gang.

Tilmeldt 22. Mar 06
Skrevet kl. 09:05

Selvføldig har jeg brugt søgefunktionen - Men der kom ikke noget af det frem som jeg skal bruge....

Spørgsmålet var "Hvem kan hjælpe med at oprette sådan et selskab - Advokat Revisor .... Hvem ?

Og når jeg så har fundet ud af hvem der kan hjælpe med det - kan han fortælle mig om det er en go´ eller skidt ide

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17

Så synes jeg, at du skal søge endnu engang, idet der af trådene klart fremgår, hvem der opretter og sælger SMBA.

Desuden er der en række spørgsmål fra blandt andet undertegnede, som ikke bliver besvaret fyldestgørende af

SMBA-sælgeren!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:38

Flyttemanden:

Selvføldig har jeg brugt søgefunktionen - Men der kom ikke noget af det frem som jeg skal bruge....

Spørgsmålet var "Hvem kan hjælpe med at oprette sådan et selskab - Advokat Revisor .... Hvem ?

Og når jeg så har fundet ud af hvem der kan hjælpe med det - kan han fortælle mig om det er en go´ eller skidt ide

Jo - men hvor stor er sandsynligheden for at et firma som udbyder SMBA selskaber vil sige at det er en skidt ide. Det svarer lidt til at uddeleren i din Brugs siger til dig at det er en god ide at handle i Netto. Derfor har Peter fat i den lange ende.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:06

Flyttemanden:

Lille spejl på væggen der, skal jeg købe hvad sælgeren si'r :-)

Kunne ikke lade være, for tror helt seriøst, at du vil få bedre råd ved at stille dig foran spejlet end ved at snakke med ham der tjener penge på salget.
Tro mig, jeg snakker af erfaring. Jeg har begået dumheden med at købe et ltd. selskab, i en situation hvor noget langt mere simpelt som firmaskatteordningen ville kunne have hjulpet mig meget bedre. Det kunne sælgeren med garanti godt regne ud, ud fra hvad jeg fortalte om mine behov, men havde han fortalt det var jeg jo smuttet med min ordre...

Snak med en neutral part som ikke sælger skidtet - selv om sådan en nok koster lidt, så kan det sparer dig for meget irritation bagefter. 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:58

Nicolai Lønne:

Tro mig, jeg snakker af erfaring. Jeg har begået dumheden med at købe et ltd. selskab, i en situation hvor noget langt mere simpelt som firmaskatteordningen ville kunne have hjulpet mig meget bedre.

Jeg kan så trøste dig med at du ikke er den eneste. Efterfølgende konstaterer de så -. typisk i forbindelse med et revisorskifte/valg - at de ikke kan bruge det pågældende selskab som de ønskede det hvorefter der skal bruges ressourcer og evt. svares skat for at få forholdet bragt i orden.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52

Ja..indtil videre kan jeg ikke få øje på alle det SMBA`er, der efter sælgernes udsagn oprettes dagligt.

Tilmeldt 22. Mar 06
Skrevet kl. 17:12

Et selskab er det ikke noge man sælger ? det er noget man opretter....

Jeg er helt tabt nu ..... Er det ikke enten min revisor eller advokat jeg skal kontakte ?????

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)