Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der med et datterselskab hvis moderselskabet sælges?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer.

Hvad sker der med et datterselskab hvis moderselskabet sælges?

Vi ønsker at lave et samarbejde med en anden part.

Tanken er at jeg ejer 100% af moderselskabet

og jeg ønsker at eje 75% af datterselskabet (Og den anden part ejer 25%)

Hvad vil der ske hvis moderselskabet en dag bliver solgt?

Og kan det bedre betale sig at den anden part ejer en mindre procentdel af moderselskabet?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så følger datter jo med i salget - så den ny ejer ejer datter med den % han ejer i moder hvis moder ejer datter fuldt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med John.

Lidt supplerende...

I ejeraftalen for datterselskabet kan der jo aftales hvorvidt (og på hvilke vilkår) du kan overdrage dit ejerskab til en ny ejer.

Med andre ord skal i sætte jer ned og diskutere forskellige mulige (og umulige) fremtidige scenarier og beskrive hvad I synes der skal ske i de scenarier (f.eks. hvis du ønsker at overdrage dit ejerskab til en anden).

Efter den snak kan i gå til en advokat og få skrevet en ejeraftale der matcher jeres ønsker.

Alternativt kan i finde en nogenlunde standard-aftale og få den tilrettet. Det er jo nok også sådan advokaten vil starte.

vh

Steffen

Tilmeldt 19. Feb 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for svar begge to.

Vil I hellere anbefale, rent juridisk, at den anden part får en procent af moderselskabet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har vi ikke en kinamands chance for at sige - Det kan være umuligt at sælge med flere ejere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

"Vil I hellere anbefale, rent juridisk, at den anden part får en procent af moderselskabet?"

-- Med udgangspunkt i det der er beskrevet, så forstår jeg ikke formålet med den model. Som sagt vil jeg anbefale at I diskuterer forskellige scenarier og beskriver hvad I synes der skal ske efter formlen ... "Hvis en anpartshaver ønsker at sælge sine anparter, så .....", "Hvis en anpartshaver ikke lever op til krav om .... , så ....", "Hvis selskabet løber tør for penge, så ....."

Der kan være en fordel i at få taget snakken før der ligger et papir fra advokaten fordi det tvinger parterne til ikke bare at snakke om hvor fedt det bliver når pengene triller ind i kassen, men også at diskutere hvad pokker man gør hvis tingene ikke udvikler sig som planlagt.

vh

Steffen

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)