Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert m² i lejekontrakten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

vi lejede en lejlighed i september 2019, alt var godt indtil januar 2021, udlejeren begyndte at rodde rundt. Jeg har nu set i lejekontrakten, at lejligheden er 71m². Men målt i størrelse er det maksimalt 50 m². Er det ok, eller vil udlejeren bare trække os over bordet? Indtil i dag har vi ikke set en endelig afregning for varme, vand og resten ... Vi betaler altid 600 kr. i måned, men da vi næsten aldrig er hjemme, kan det naturligvis antages, at forbruget var under dette beløb. Skal udlejer godtgøre det, eller hvordan fungerer det?
I mellemtiden har vi boet uden vinduer i over en måned, fordi udlejere har lavet taget og erstattet tagvinduerne. Efter denne renovering har vi en hel lejlighed, og der er revner i alle vægge og tag. Vindueskarme og vægge ville ikke blive sat i orden efter reparationer og se om vi bor på et byggeplads.

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Tilmeldt 21. Jan 21
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Lejlighedens andel af fællesarealer m.m. indgår i det antal m2 der er oplyst i kontrakten. Du kan tjekke det korrekte antal på bbr.dk.
Hvis i har færre m2 end aftalt i kontrakten, kan i forsøge at få nedsat lejen.

Du kan læse om varmeafregning her:
llo.dk/lejeloven-a-z/varmeregnskab/varmeregnskabs%C3%A5r-og-frister

Du kan få rådgivning hos llo.dk
Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak!

Lejligheden er ikke 71m ², jeg prøver at forstå, hvordan de i første omgang kom til denne størrelse. Men ja, der er tekniske "rum", der er mellem værelser og kan ikke bruges, fordi der ikke er adgang. Selv hvis jeg inkluderer skabene, når jeg ikke engang 71 m ². Selvom køkkenet ikke oplades, falder det stadig mindst 16 m ², og det er meget efter min mening. Måske hvis du fjerner alle skabe / vægge / skillevægge / døre, kan du få + -65m². Men jeg kan ikke bruge alt dette. Jeg tror, ​​at nogen snydte på m², når de solgte :-) Fordi vores udlejer købte huset i juni 2019. Jeg får et digitalt måleapparat og måler alt, for hvorfor betaler du for noget, der ikke har nogen værdi for ham.

  • Etagens samlede areal:  71 m2
  • Udnyttet areal af tagetagen:  71 m2

Enhedens anvendelse:  Bolig i etageejendom, flerfamiliehus eller to-familiehus (kode:140)

Enhedens samlede areal:  71 m2

- Heraf beboelsesareal:  71 m2

Antal værelser i alt:  2

Toiletforhold:  Vandskyllende toilet i enheden

Antal toiletter:  1

Badeforhold:  Badeværelse i enheden

Antal badeværelser:  1

Køkkenforhold:  Eget køkken med afløb

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse på nettet hvordan du opmåler en lejlighed, vær opmærksom hvis der er skråvægge.

Du skal have et varmeregnskab. Ryk udlejer for det, eller må du gå til huslejenævnet.

Du skal have nedsat husleje, hvis vinduerne er spærret gennem længere tid, prøv at lave en aftale med udlejer. Hvis du ikke kan aftale noget med ham, må du tage sagen i huslejenævnet.

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)