Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sender jeg til England efter brexit?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sælger varer til kunder i england både privat og erhverv. Men efter brexit så er jeg i tvivl om hvordan jeg gør. Jeg er EORI registreret, og tænkte at så var alt fint, så kunne jeg bare sende. Men nu kan jeg forstå at jeg i nogle tilfælde også skal være VAT registreret. Er der en venlig person der kan vejlede mig, for jeg får ingen hjælp fra told og skat eller mit eget fragtfirma 🙂

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT har en Brexit hotline som giver rigtigt god og kompetent service, det med at du ikke kan få hjælp lyder noget mærkeligt.

mement_mori:
Men nu kan jeg forstå at jeg i nogle tilfælde også skal være VAT registreret

Hvor har du det fra ?

sælger du vare der ikke har oprindelse i EU, vil betyde at dine kunder skal betale told af varen, private vil tilmed skulle betale britisk moms.

Hvem bruger du som speditør/fragt firma ?

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det fra samtaler med told og skat og fra mit fragtselvskab DSV

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke gennemlæst brexit men tror de har valgt, i stil med alle Eu lande, og indføre MOSS system som kræver momsregistrering i UK for alle der leverer mere end ?? (10.000 Euro lignende) mens resten får moms pålagt ved fortoldning
Det vil gælde fra 1/7 for alla varer helt som hidtil for ydelser inden for EU og jeg tror det er samme vogn UK hoppede på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes jeg også at have læst, men jeg er ikke sikker. Så jeg håber der er en der kan svare mig på hvornår jeg skal være VAT registreret.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

mement_mori:
Jeg har det fra samtaler med told og skat og fra mit fragtselvskab DSV

Det lyder altså lidt mærkeligt at de har oplyst dig det, uden at kunne svare dig ordenligt.  som nævnt er min egen erfaring med Toldstyrelsens Brexit hotline meget kompetente.  Kunne det skyldes at du ikke får stillet de rigtige spørgsmål?

Prøv i øvrigt at læs her.

https://www.dk.dsv.com/brexit

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)