Jeg har en kunde der desværre ikke kan betale en fakturas fulde beløb. Jeg har derfor aftalt med vedkommende at det kan gøres over 2-3 gange de næste par måneder.
Hvordan gøres det i praksis? jeg kører Dinero, og jeg kan ikke se nogen direkte muligheder for del-fakturering....
Skal jeg lave en faktura for hver del-betaling og sende en bestemt dato, jeg kan jo ikke sende den samme faktura nummer xxx til ham hver gang med et revideret restbeløb.
Og hvordan ændrer jeg beløbet? altså jeg kan jo ikke ændre på varen der sælges eller de timer der faktureres for, teksten skulle jo gerne være den samme på hver faktura og timerne også.
Du laver bare EN faktura på hele beløbet og skriver, at det er aftalt at betaling skal ske i rater den xx og xx/y osv
Når du så får penge så år du bare en som på alle andre fakturaer og noterer betalingen og der vil så stadigt mangle betaling for resten indtil sidste rate
Lyder lidt spændende om du får dine penge
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER