Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egen software som værdi i virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu har brugt et par hundrede timer på at udvikle noget, men man selv har lavet det (uden løn) så har det jo stadig en værdi. Men hvordan beregner/dokumenterer man det hvis man f.eks. opretter et ApS selskab? Og er der nogle fordele/ulemper ved det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt kan man ikke værdisætte eget arbejde og ville vel heller ikke gøre det, da man jo så ville blive beskattet af den indtægt i selskabet, inden man havde et salg. En tilkommet værdi vil være som et salg - beskatning af beløbet som jo bliver del af resultatet

Hvis man skulle bruge værdisætning ville man skulle dokumentere salgsværdien ved at vise hvilken omsætning der kan være fra produktet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det ville ikke kunne bruges som det indskud på 50.000 det kræver at starte et ApS selskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

sleeepy:

Så det ville ikke kunne bruges som det indskud på 50.000 det kræver at starte et ApS selskab?

40.000 er det - og kun hvis en revisor vil erklære værdien som til stedet med stor grad af sikkerhed - og det får du ikke nogen til, hvis ikke du kan vise et flot salg der kan angive en værdi. Der vil altid skulle revisor erklæring til ved omdannelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

OK. Men hvis man så sætter de 40.000 ind - så kan man vel bruge af dem til løbende udgifter, annoncering osv? :) Det er jo penge der skal bruges uanset hvad.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

sleeepy:

OK. Men hvis man så sætter de 40.000 ind - så kan man vel bruge af dem til løbende udgifter, annoncering osv? :) Det er jo penge der skal bruges uanset hvad.

SKAL bruges er vel ikke korrekt- Det er jo selskabets kapital som kreditorer satser på giver lidt sikkerhed - Bruger du er der en række ting at observere https://johnhannover.blogspot.com/2019/05/tabt-selskabskapital.html men ja  - kapitalen må indgå men ikke sådan bare - bruges op uden risiko

Helst skal man jo bevare OG udbygge sin egenkapital gennem overskud. Bruger man selskabskapitalen uden mindst samme indtægt, så kører  man jo underskudsselskab - og det har man jo ikke fradrag for, før man har noget andet med overskud 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg mener er, at jeg vil komme til at have nogle udgifter bl.a. til serverkapacitet og software licenser inden det er muligt at tjene den første krone. Men er det korrekt forstået, at man så skal regne med at de 40.000 er "bundet" som en sikkerhed - så de første udgifter kommer oven i? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)