Kunne godt tænke mig at vide hvordan hele regnestykket ser ud, båede for en PMV men også en enkeltmand virksomhed,
Tænker der må være en formel? 😀
Det er lynsimpelt - Begge skal regne prisen de køber til og sælger for UDEN moms - det er deres gevinst
Moms er så helt for sig selv - og den momsregstrerede betaler enten moms ved købet men kan trække momsen fra - eller skal lægge moms på salget til danmark og private i EU (og vil derfor virke dyrere end den uden moms)
Moms er ikke en indtægt eller udgift - Indtægt udgift er altid tallet uden moms
Moms er ekstra for momsregistrerede med fradrag for købsmoms og moms lagt på salg og så indbetaler de salgsmoms minus købsmoms - men det er ikke del af resultatet overhovedet
Ikke at være momsreg kan gøre mange handler utroværdige og indkøb svære + så snart man rammer ca 4000 per måned skal kan i princip momsregistreres og ændre alle sine priser - og tror man ikke man vil nå 4000 i salg per måned, så skal man slet ikke overveje webshop vil jeg mene
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Mit endelig mål er højere end 4.000kr om månede, Men jeg starter fra 0, og forventer ikke 4.000 kr om månede, lige sådan, derfor jeg er startet i en PMV
Det jeg mener med at sælger har lagt moms i, er at - sælgeren fra Alixpress har tilføjet salgs moms.
Skal da være ærlig at sige at jeg har lavet min første odrer og nu skal den bogførres, hvordan vil et evt formel se ud, hvis jeg har købt varen fra EU og solgt den videre i EU, indkøbs pris 100kr og salgs pris 220kr
Men jeg starter fra 0, og forventer ikke 4.000 kr om månede, lige sådan, derfor jeg er startet i en PMV
Det jeg mener med at sælger har lagt moms i, er at - sælgeren fra Alixpress har tilføjet salgs moms.
Alixpress kan vel ikke tilføje moms og er vel i Kina - hvor moms tilkommer når varen ankommer til EU og skal betales af den som modtager uden du har fradrag som ikke momsregistret
Du vil så opleve at alt du bygger om skal om igen når du momsregistrerer og får momsfradrag og salgsmoms og du skal have besvær med ting købt inden og efter
Har du købt den fra EU - så må der være en importør der har betalt told og moms og sender dig regning på 100 kr og der skal EU sælgeren have lagt moms på til dig, alt andet ville være ulovligt når du ikke er momsregistreret
Din overskud er stadigt din pris uden moms ved købet (og du skal have betalt moms af købet når du ikke er momsregistreret) trukket fra din salgspris som jo som PMV er uden moms
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du må undskylde jeg forstår ikke helt dit sidste svar?
Jeg har købt produktet af EU levenrendør og solgt det videre til en EU privat person. Hvordan skal jeg forholde mig til forhold til PMV og Enkeltmands ?
Hvis du køber fra EU leverandør så skal denne lægge moms på til dig på købet og den moms har du ikke fradrag for - og du skal så bare sælge videre uden moms. Du skal bare have betalt moms ved dit køb når du ikke er momsregistreret og køber fra EU. Ellers kunne man jo lave momsfrit køb af alle varer som privat ved at handle på den måde
Du mangler derfor momsdelen ved dit køb - måske sælger tror du er momsregistreret
vh John Hannover