Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kombineret holding & drift

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak Steffen.

Du skriver den anden større udgift er banken - tænker du her bankkonto? Kan jeg få lavet for 100 kr Per måned.

hertil komme jo stiftelse af selskaber etc.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Omkostningen til banken handler om bankkonto (nemkonto) og en bankkonto til 100 kr om måneden er ok i disse tider.

Oprettelsen af bankkonto kan desværre godt koste et par tusinde kr og advokat til stiftelse jo yderligere 1.300, så der er selvfølgelig en engangsudgift. Omvendt er et holdingselskab jo ofte noget man beholder i rigtig mange år.

Det bedste råd jeg kan give dig er at sætte dig fornuftigt ind i reglerne i forhold til en stribe mulige fremtidsscenarier. Hvis ......, hvad ville det betyder med/uden holdingselskab? Det kan du så holde op imod omkostningerne.

Nogle får aldrig gavn af deres holdingselskab, andre fortryder at de ikke oprettede et holdingselskab og en sidste gruppe er godt tilfredse med deres holding. Det er ikke sådan helt til at vide.

Jo lavere omkostninger, desto mere interessant er det selvfølgelig med et holdingselskab.

vh

Steffen

Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Steffen.

Ja, og så er der jo "bøvlet" med at få sambeskattet tre forskellige selskaber. Det har vel også en omkostning?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Sambeskatning er nu ikke så ringe endda. Hvis selskab A har positivt skattepligtig indkomst på 100.000 og selskab B en negativ skattepligtig indkomst på ligeledes 100.000, så ville selskab A uden sambeskatning skulle sende 22.000 til skat, mens selskab B kunne håbe på i et kommende år at kunne udnytte underskuddet.

Med sambeskatning sender A de 22.000 til B som altså bliver hjulpet likviditetsmæssigt.

Der er lidt ekstra administration med sambeskatning, men fordelene er i mange tilfælde væsentligt større.

Hvis datterselskaberne alle giver overskud, så er det faktisk ret enkelt med sambeskatning - og hvis et eller flere giver underskud så er der åbenlyse fordele.

vh

Steffen

Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du ret i:-)

Det er noget revisor tager sig af ikke - altså det er ikke noget man bekymrer sig om i løbet af året, vel?

Asger

Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis holding (som jeg ejer 100% af) ejer mhv. 90% og 100% af de hver ApS, så sambeskattes der mellem de tre selskaber, ikke?

Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps. Det gøres sammen med opgørelsen af den skattepligtige indkomst, skatteberegning og opstilling af årsrapport.

Der kan være lidt "aconto" i løbet af året, men det svarer vel til almindelig selskabsskat hvor der kan være to aconto betalinger i løbet af året.

vh

Steffen

Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt kunne selvfølgelig bare eje de 90% direkte af ApS’et jeg køber og lave et enkeltmandsfirma til vinen, ikke? så er der intet der er blandet sammen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)