Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital til investering

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg ønsker at oprette en selskab til investering, men er i tvivl om hvordan dette kan gøres mest fordelagtig.

Jeg har lige nu et I/S, og det er midlerne fra dette selskab som skal investeres, i primært ejendomme til udlejning.
Mit spørgsmål går på; om det giver mening at oprette et selskab ved siden af, og hvordan man på den optimale måde "flytter" pengene over i dette selskab fra mit I/S.

Skal man måske oprette et holdingselskab, hvorfra udbyttet fra selskabet kan blive reinvesteret i stedet for at blive udbetalt til mig privat?

Eller giver det bedst mening blot at investere igennem mit nuværende selskab?

(Jeg overvejer i samme ombæring, at omdanne I/S til ApS da den anden interessent ikke er en del af selskabet, andet end på papiret.)

Med venlig hilsen
Martin
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Martink8:
(Jeg overvejer i samme ombæring, at omdanne I/S til ApS da den anden interessent ikke er en del af selskabet, andet end på papiret.)
ud fra det skal du jo enten lukke det I/S og drive det i enkeltmands og bruge VSO formentlig - Omdanner du til ApS får den anden jo halvdelen af aktierne som du så skal købe ud til indre værdi som udgangspunkt

Jeg vil mene du skal løse den sleeping partner bort før du gør andet i alle fald

Du kan godt oprette et holding, men driftsselskabet vil jo, inden det kan overføre udbyttet skattefrit til holding, have betalt selskabskat på 22% - ganske som du kan aconto i personlig virksomhed med VSO

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)