Dette er mit første indlæg så håber jeg har postet rigtigt.
Emnet siger lidt sig selv, min ide går på at sælge noget til danskere, som jeg forstår er ulovligt at sælge fra danmark til danskere. Har dog talt med en som siger at der måske er mulighed for at gøre det alligevel, hvis det firma man sælger produktet fra er stiftet i et land hvor det er lovligt.
Nu vil jeg ikke for meget ind på produktet da jeg er temmelig sikker på at min ide vil bære frugt hvis det er muligt at sælge i danmark.
Men det er i korte træk en pille man bruger i forbindelse med træning, og er rent faktisk lovligt i mange andre lande, dog ikke danmark.
Dette er ikke en opfordring til at forklare hvordan man gør noget der er ulovligt, ønsker at finde ud af om det er noget som er inden for loven, og hvis det er hvordan jeg bærer mig ad.
Okai, Ud fra egen erfaring så ved jeg at de sender produkter til Danmark som ikke er godkendt i Danmark.
Så, jeg tror at det er noget de skriver - men ikke overholder
Prøv og bestil et produkt som ikke er godkendt i danmark, jeg vil næsten væde min gammel strå hat på at du får varen :), medmindre den bliver taget i tolden!
Hvis virksomheden befinder sig i et andet land, eks. spanien så tror jeg ikke at virksomheden hæfter.
Jeg er ikke sikker på at man hæfter som køber.
Du må som virksomhed gerne importere disse produkter til Danmark(ikke sælge i danmark), du kunne eks. sælge produkterne i eks. norge eller sverige, hvor reglerne er meget anderledes.
Landet ligger sådan virksomheden ligger på cypern, ville det være muligt at have lageret i danmark og sende produkterne fra danmark, så der rent faktisk er dag-til-dag levering.
Hvis der er nogen der ved hvordan man kan undersøge om det er lovligt eller hvem der evt. hæfter for at sælge produkterne hvis de bliver taget i tolden.
Det hele er faktisk klart til at starte, skal bare finde ud af om det er lovligt at gøre.
Det kan siges meget kort – der er ikke nogen måde og lovliggøre salg af ulovlige produkter i Danmark!!
At der så sker overtrædelser hver dag, ændre ikke ved ovenstående.
SORRY – men sådan er det…
Det er faktisk ikke helt korrekt.
Man må gerne sælge f,eks lægemidel eller kosttilskud som er forbudt i Danmark, til folk i Danmark, så længe de sælges fra et firma i EU og produkterne er tilladte i det på glædende land. Køber må gerne købe disse produkter så længe de er til eget forbrug.
Derimod er det ulovligt at importere disse produkter fra lande uden for EU til eget forbrug.