Jeg startede som selvstændig 12.10.20 Har ikke tjent 10000 pr mdr som er et af kravene for at søge hjælpepakke. Har derfor måtte søge kontanthjælp. De forlanger at jeg skal søge hjælpepakken alligevel, selv om jeg har forklaret dem forholdene ig de jo selv kan læse på virk hvordan reglerne er, for at kunne få kontanthjælpen. Mit spørgsmål er om der er nogen herinde der ved om jeg “bare” kan lukke mit CVR og så få kontanthjælp, eller om de så vil sige det er selvforskyldt. Jeg har måtte opsige mit samarbejde der hvor jeg lejede mig ind, idet jeg ikke kan betale huslejen. Håber der er et klogt hoved der Kan hjælpe mig |
Kontanthjælp har ikke at gøre med andet end - at man ikke har formue af betydning- ikke har anden forsørger der påvirker, og ikke har indtægt. Du kan ikke have CVR og få kontanthjælp normalt og lukker du og opfylder regler for at kunne få kontanthjælp, så skal du kunne få det.Sanne2659:Hej
Jeg startede som selvstændig 12.10.20
Har ikke tjent 10000 pr mdr som er et af kravene for at søge hjælpepakke. Har derfor måtte søge kontanthjælp.
De forlanger at jeg skal søge hjælpepakken alligevel, selv om jeg har forklaret dem forholdene ig de jo selv kan læse på virk hvordan reglerne er, for at kunne få kontanthjælpen.
Mit spørgsmål er om der er nogen herinde der ved om jeg “bare” kan lukke mit CVR og så få kontanthjælp, eller om de så vil sige det er selvforskyldt.
Jeg har måtte opsige mit samarbejde der hvor jeg lejede mig ind, idet jeg ikke kan betale huslejen.
Håber der er et klogt hoved der Kan hjælpe mig
Det med de vil have dig til at søge hjælpepakke - specielt med under 10.000 per måned - hvor måske tabt omsætning var mere naturlig - men hvor du har måske heller ikke har haft omsætning, har ikke med kontanthjælpskrav at gøre - det må være ment som et godt råd, men - du skal have været uden indtægt en måned efter din første henvendelse til kommunen om hjælp - det er "selvforskyldt om du vil" - karens perioden.
Du skal desuden bo fast i Danmark og have været udsat for en social begivenhed, f.eks. arbejdsløshed (lukke CVR), sygdom eller skilsmisse. Desuden er satser afhængig af alder (over under 30) og som nævnt, om du er gift med en der kan have forsørgerpligt. Borgerservice kan sige mere om det til dig
vh John Hannover