Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af anpart i anden virksomhed, gennem ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. 

Jeg ejer i dag et firma sammen med en partner. 
Denne partner har selv, et andet firma. 

Vi er ude i en situtation, hvor vi ikke kan få hjulene til at løbe rundt i vores fællesselskab, og står her med en kapital, vi ønsker at skyde videre i noget. 

Er det muligt for min partner, at udstede en vis %-del af hans ejet firma, og lade vores ApS købe det sammen?

Vores ApS vil kun have det andet firma som drift, så firmaet vil i princippet blot fungerer som et "fælles holding" selskab

Er det muligt, at flytte vores kapitel fra det ene firma til det andet, så vi er fri for, at udbetale udbytte/udbetale løn mm. til os hver især?

Tak for svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

For at være ærlig - jeg har fulgt dig længe. Du skifter mellem selskaber med 50-100 ansatte og mio og så lukke og andet - og hele tiden uden tilsyneladende at have en bogholder eller revisor der kan rådgive. Det lyser af dine spørgsmål, at du skyder fra hoften ofte, og du risikerer altså at få gjort ting galt, ved ikke at se at få knyttet en dygtig revisor eller anden kyndig til jer. Det ville også gøre dine spørgsmål mere præcise og forståelige

ErikVad:

Jeg ejer i dag et firma sammen med en partner. 
Denne partner har selv, et andet firma. 

Vi er ude i en situtation, hvor vi ikke kan få hjulene til at løbe rundt i vores fællesselskab, og står her med en kapital, vi ønsker at skyde videre i noget. 

Er det muligt for min partner, at udstede en vis %-del af hans ejet firma, og lade vores ApS købe det sammen?

Jeg prøver at forstå:
I ejer et firma sammen - du og din partner. Det gør skidt men alligevel har i kapital som I vil investere i noget andet. Du vil høre om jeres partnerfirma der ikke løber rundt, kan købe noget af din partners firma??

Hvis korrekt - så kan jeres fælles firma købe anparter i din partners selskab  forudsat det er et selskab, ikke hvis det er en personlig virksomhed

ErikVad:
Vores ApS vil kun have det andet firma som drift, så firmaet vil i princippet blot fungerer som et "fælles holding" selskab. 

Ja hvis I lægger alt drift ned i det fælles firma og omregistrere branche til "ikke finansielt holdingselskab" så kan det være holdingselskab for det selskab I køber MEN I kan ikke uden skat bare lægge noget drift / aktiver / kundeliste / goodwill over umiddelbart.

ErikVad:
Er det muligt, at flytte vores kapitel fra det ene firma til det andet, så vi er fri for, at udbetale udbytte/udbetale løn mm. til os hver især?

Hvis holding ejer datter 100% og ikke kun en mindre del er der muligheder men her skal I klart gå via en revisor hvis ikke i bare vil gøre det som et lån med rente - Det gør jo så ikke, at i kan få penge ud til jer selv - så det erstatter jo ikke løn eller udbytte på nogen måde

Gå til en revisor - også med dit andet selskab du vil lukke efter kompensation i anden tråd - og få det gjort korrekt så du ikke pludseligt hænger på noget personligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)