Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelsen - opslag?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kommer årsopgørelsen/selvangivelsen jo, og i den forbindelse har jeg stadig en del uafklarede spørgsmål vedrørende udfyldelse af denne samt hvad man kan fradrage og med hvor meget.  Eks. internet/telefoni, kørsel til kundemøder osv.

Findes der ikke et opslag på nettet der gennemgår disse ting så selv ikke-regnskabskyndige kan få nogenlunde glæde af det?

Hvis ikke, kunne en regnskabs-kyndig herinde mon lave en guide/opslagsværk til de mest basale ting og evt. med info/forklaringer til de enkelte rubrikker?  For jeg synes godt nok at Skats egen rubrik information er noget forvirrende.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06

Hej!

Køb skatten 2007 til ca. 60 kr.

Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 19:28

Takker for tippet. Den kan jo nok trækkes fra ;-)

Ledte nu godt nok mere efter en form for tjekliste på nettet der hurtigt og præcist kunne hjælpe newbies.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 09:44

Så vidt jeg husker er der også (begrænset) hjælp til hver enkelt felt under indtastning i tastselv.skat.dk

Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 16:47

henrik, jeps...men typisk kun en linje eller to der minder meget om rubrikkens overskrift-tekst.

kom sgu til at købe Skatten 2008 Erhverv idag.....men da jeg kun er en enkeltmandsvirksomhed tror jeg næsten, jeg skulle ha fat i Skatten 2008 Privat istedet, da jeg ikke kunne bruge langt det meste af det der stod i Erhverv.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:21

Man skal blot huske på at disse populær-bøger ikke har nogen bindende virkning for Skat som det eksempelvis er tilfældet med ligningsvejledningen som ligger på Skats hjemmeside. Den er så også mere uoverskuelig for menigmand. Et godt alternativ til Skatten er den såkaldte Revisormanual. Den har heller ingen bindende virkning men er trods alt mere anerkendt og også bedre.

Og nej sådanne udgifter kan ikke fratrækkes medmindre man hedder Peter eller Bent og dermed driver virksomhed indenfor skat, regnskab og revision.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 10:53

Skattekonsulenterne:
Og nej sådanne udgifter kan ikke fratrækkes medmindre man hedder Peter eller Bent og dermed driver virksomhed indenfor skat, regnskab og revision.

Hvad er forskellen på en regning der står Peter på og en der står 'Bog og idé' på?

Jeg har godt nok undret mig over at man trækker revisorregningen fra, når en del af arbejdet har været min private selvangivelse. Men der er dog en del skatteovervejelser i den måde jeg driver min virksomhed på. Virksomheden har IKKE købt en personbil - jeg bruger min private og 'udbetaler' kørselsgodtgørelse. Virksomheden har investeret i obligationer (VSO), ikke aktier. Virksomhedens regnskab omfatter afskrivninger efter afskrivningsloven. O.s.v. - jeg tror ikke jeg på optimal måde kunne erhverve, sikre og vedligeholde Indkomsten uden et vist kendskab til det der står i diverse skattevejledninger.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:41

Rent faktisk kan virksomhederne heller ikke fratrække den del af revisorudgiften som kan henføres til indehaverens eller anpartshaverens personlige selvangivelses. Af og til fastsætter revisoren en privat andel af revisorudgiften: Typisk 1.200 kr. + moms, baseret på en ældre afgørelse fra Landsskatteretten. Dispositioner vedr. virksomhedsskatteordningen, herunder overvejelser om valg af virksomhedsordning m.v. falder ind under den fradragsberetttigede del, herunder også spørgsmålet om behandling af bil. "Udbetaling" af kørselsgodtgørelse kan også henføres til virksomhedens drift. 

Jeg kan godt følge dit point og jeg tror såmænd heller ikke det er noget Skat vil tage fat i men teoretisk vil de kunne nægte fradrag for udgiften.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)