Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om moms ved varekøb i udlandet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 10. Apr 14
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et spørgsmål angående varekøb i udlandet. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg har undersøgt det lidt og hvis jeg har forstået korrekt, så forholder det sig sådan, at hvis jeg har købt nogen varer i forrige kvartal i Tyskland for 5.000 kr., så når jeg skal lave momsindberetning til skat, skal jeg vel beregne moms af de 5.000 kr. dvs. 1.250 kr. og anføre det beløb ved rubrikken "Moms af varekøb i udlandet (både EU og lande uden for EU)" i momsindberetningssystemet på skat.dk og ligeledes skrive beløbet på 1.250 kr. ved købsmoms, så resultatet bliver 0 og jeg dermed ikke skal betale noget tilbage til skat eller får nogen penge tilbage.

Er det korrekt forstået?

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt hvis varen indgår i momspligtig aktivitet (dit salg samlet er momspligtigt)  Bruger du et regnskabsprogram - og det bør du altså - så gør programmet præcis det korrekt ved indsættelse af leverandør fra EU og dermed konto varekøb udlandet. Mere så du ikke gør dobbelt. Programmet vil så vise beløbet separat som moms varekøb EU under din salgsmoms - og blot lægge samme til din købsmoms
vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)