Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af virksomhed - betalingserklæring & kompensation

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg håber at kunne få lidt råd herinde.

Vi står i den situation at vi lukker vores IVS. Der er simpelthen ikke nogle fremtidsmuligheder indenfor afvikling af events i nærmere fremtid. Vi har fået kompensation for manglende omsætning sidste år, og er i den forbindelse i tvivl om hvad vi skal forvente i forhold til slutregnskab fra Erhvervsstyrelsen.

Skal vi forvente, når vi lukker virksomheden, at vi skal tilbagebetale hele kompensationsbeløbet?
Vi har ingen anden omsætning haft i 2020 udover kompensation. I 2019 havde vi omsætning på omkring 300.000.
Vi har brugt det meste af beløbet til at dække udgifter og underskud fra 2019.
Vi har ikke modtaget andre hjælpepakker.

På forhånd tak,
Nicolai
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke mene i kan lukke uden først at have 100% afklaret, at der ikke er penge der skal retur til EOS. En frivillig likvidation vil skulle inddrage EOS og andre kendte kreditorer og lukning ved betalingserklæring vil betyder at I som ejere hæfter personligt for kreditorer (herunder EOS kompensation)

I må have sikret jer, at EOS ikke vil kunne kræve noget retur, der skal jo indsendes dokumentation ved afslutning af kompensationen, og her må I vel se, om I kan afslutte med dato 31/1-2021 f.eks - baseret på 2020 regnskabet med 0 oms og alene modtaget kompensation + dokumentation for reference perioden i 2019

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)