Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt af møbler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg skal i gang med at sælge og dermed sende retromøbler til privatpersoner - i princippet over hele verden. Jeg søger derfor gode råd til, hvordan jeg gør dette bedst og billigst. Anyone?

Jeg har brug for på forhånd at kende en ca. fragtpris - eks. på en 2 meter lang sofa der skal til USA. Eller to lænestole der skal til Korea. Vil være meget taknemmelig hvis der er nogen som kender nogen, der kunne spørges om råd.

Bh Mette
Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil ikke være billigt, fordi der er omkostninger ved afhentning, emballering, toldformaliteter og levering til leveringslandet. USA er stort, og prisforskellen kan være ret stor. Med Sydkorea skal det bemærkes, at ikke alt kan importeres, og at levering i landet er meget dyrt.

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er du kommet på noget af en opgave, det er altså ikke bare lige noget man gør. For det første skal der laves emballage til varen, det vil typisk være en specialfremstillet trækasse og evt. barrierer folie, så allerede her har du en forholdsvis stor omkostning. fragtpriser er umuligt at give da det afhænger meget eksakte destination samt hvilken transportform du vælger, skib, fly, tog.    

Så formodentlig vil de fleste møbler formodentlig ikke kunne være omkostningerne til emballering samt transport.  Var jeg dig ville jeg holde mig indenfor Europa, hvor det vil være muligt at bruge flyttefirmaer.   En anden mulighed kunne være at du solgte til forhandlere i de pågældende lande.

Tilmeldt 20. Jan 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar. Det er også nogle af de afvejninger jeg pt. gør mig. Tak for konstruktiv tilbagemelding

Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet er flytning af virksomheder dyrere end normal transport. I Europa er det ikke noget problem at transportere møblerne til gode prisforhold. Hvis du vil sende til USA, Canada, Südkora, Japan, Australien, New Zealand eller Emirates, er det altid fornuftigt at sende som en fuld container. Så er omkostningerne relativt lave pr. Møbel. Eller du venter på muligheden for yderligere læsning. Omkostningerne er altid pr. M3 og vægt. Men der kan opstå højere omkostninger, hvis du leverer adresse i destinationslandet. Vi har en kunde, der producerer stole her i Danmark og sender dem til forhandlere i Canada og USA. De højeste omkostninger afholdes ved levering af containere og afhentning og containerudlejning som transport til USA eller Canada selv. Selvom omkostningerne er steget kraftigt de sidste par uger til containerudlejning og transport.

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)