Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import/eksport registrering for Fiverr og YouTube

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

I mit ApS køber jeg en række ydelser gennem Fiverr i form af 3D modeller og animationer, og laver ved hjælp af disse ting animerede videoer til YouTube. De enkelte ordrers værdi er altid under toldgrænsen på Fiverr ordrerne, men der går dog en god mængde penge den vej og jeg er derfor i tvivl om min virksomhed skal importregistreres, eller om det kun gælder ved import af fysiske varer eller varer der koster mere end toldgrænsen. Min umiddelbare tanke er bare at lave registreringen da den vel ikke skader, men jeg vil egentlig gerne vide om det er nødvendigt.

Ligeledes bliver disse videoer jo så lagt på YouTube, og selv om jeg endnu ikke har prøvet at modtage en betaling fra YouTube, så er min forventning at der vil komme betalinger relativt hurtigt, og der er jeg igen i tvivl om hvorvidt det betyder jeg skal eksportregistreres da Google som ejer YouTube jo ikke er en EU virksomhed. Jeg ved dog ikke om de bruger en lokal EU virksomhed til udbetaling eller om det overhovedet er eksport når det igen er et digitalt medie og min gevinst er reklamepenge. Igen tænker jeg at registreringen ikke kan skade, men det føles bare forkert at lave disse registreringer hvis de ikke skal bruges.

På forhånd tak  :)

- Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

import/eksport registrering er alene for varer som jo passerer tolden. Derimod vil der være div moms angivelser af dit salg - afhængig af EU eller uden for

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lækkert - tak for hurtigt og klart svar

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)