Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få andre til fakturering

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Folkens.

Jeg er helt grøn som erhversmand. Jeg er ved at oprette en virksomhed i Spanien. Det er sådan, at når jeg sender en faktura til en kunde i Danmark, er det et krav fra Spanien, at min addresse står på fakturaen, og der skal også stå hvad beløbet er i euro. Jeg ønsker ikke at mine kunder skal se, at jeg ikke er bosat i Danmark.

Kan jeg få en ven eller et firma til at skrive fakturaen for mig?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke uden at den pågældende har et firma med momsreg og køber varen af dig og videresælger og du så sender varden der så sendes fra det firma i DK til slutkunden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

jegelskerlasagne:
Hej Folkens.

Jeg er helt grøn som erhversmand. Jeg er ved at oprette en virksomhed i Spanien. Det er sådan, at når jeg sender en faktura til en kunde i Danmark, er det et krav fra Spanien, at min addresse står på fakturaen, og der skal også stå hvad beløbet er i euro. Jeg ønsker ikke at mine kunder skal se, at jeg ikke er bosat i Danmark.

Kan jeg få en ven eller et firma til at skrive fakturaen for mig?

Det lyder jo i bedste fald ‘shady’. Hvordan forestiller du dig, at det bliver en seriøs forretningsdrift som kunderne får tillid til?

Tilmeldt 10. Jan 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jo et godt spørgsmål. Men jeg tror ikke det hjælper på tilliden at jeg befinder mig i udlandet. Men tak for dit input.
Tilmeldt 10. Jan 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, så jeg skal have en ven til at købe min vare/ydelse og sælge den videre uden at tjene noget på den. Det lyder lidt omfattende.

Jeg ved der findes fakturakøb, hvor man overdrager fakturaen til et finansierings selvskab. Vil det fjerne min adresse?
Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

jegelskerlasagne:
Hej Folkens.

Jeg er helt grøn som erhversmand. Jeg er ved at oprette en virksomhed i Spanien. Det er sådan, at når jeg sender en faktura til en kunde i Danmark, er det et krav fra Spanien, at min addresse står på fakturaen, og der skal også stå hvad beløbet er i euro. Jeg ønsker ikke at mine kunder skal se, at jeg ikke er bosat i Danmark.

Kan jeg få en ven eller et firma til at skrive fakturaen for mig?

Dine kunder kan vel under alle omstaendigheder se at det er et spansk virksomhed de handler med. Det kan du da aldrig skjule.

Det har jo ogsaa stor betydning for momsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jegelskerlasagne:
Okay, så jeg skal have en ven til at købe min vare/ydelse og sælge den videre uden at tjene noget på den. Det lyder lidt omfattende.

Jeg ved der findes fakturakøb, hvor man overdrager fakturaen til et finansierings selvskab. Vil det fjerne min adresse?

nej - og du kommer ikke uden om den - også for moms mm - så bliver det dansk moms frem for spansk - frem til 1/7 i alle fald hvor der skal momsregistreres i alle EU lande ved samlet salg over 10.000 euro i alle fald - og derfra så dansk moms _ hvis ikke du finder en dansk mellemhandler som da givet vil tjene på det - what else?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jan 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er ingen moms så vidt jeg forstår. Det er et spansk firma med adresse i Spanien. Det har intet med Danmark at gøre udover at kunderne er danske.
Cookie - John Hannover:

jegelskerlasagne:
Okay, så jeg skal have en ven til at købe min vare/ydelse og sælge den videre uden at tjene noget på den. Det lyder lidt omfattende.

Jeg ved der findes fakturakøb, hvor man overdrager fakturaen til et finansierings selvskab. Vil det fjerne min adresse?



nej - og du kommer ikke uden om den - også for moms mm - så bliver det dansk moms frem for spansk - frem til 1/7 i alle fald hvor der skal momsregistreres i alle EU lande ved samlet salg over 10.000 euro i alle fald - og derfra så dansk moms _ hvis ikke du finder en dansk mellemhandler som da givet vil tjene på det - what else?


vh John Hannover

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke sende noget fra Spansk firma til en kunde i Danmark uden moms - er levering i Danmark så er der moms på altid til private

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jan 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er kun til erhverv? Der er i øvrigt tale om komposittræ terrasse brædder direkte fra Italien til kunden.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)