Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivninger som stylist

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg er selvstændig fotograf og stylist.

Jeg køber en masse rekvisitter og tøj mv. til brug på photo shoots for diverse klienter.

MEN

Jeg er ikke helt klar på hvordan jeg bogfører dette (Dinero).

FX tænker jeg at møbler skal være aktiver (50-100.000 i værdi nogen gange), men de bliver jo rimelig hurtigt outdatede. Det samme med tøj, som jo afskrives 100% på 1 år - men hvordan bogfører jeg dette? i driften?

Håber I kan hjælpe lidt - det er nemmere med mit kamera, men til ovenstående har jeg lidt problemer :-)

Laura

Tilmeldt 11. Oct 20
Skrevet kl. 17:38

Heeeelp :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:51

Den er ikke ligetil. Hvor står de møbler til måske 50-100.000 kr i værdi - og hvor er tøjet? Det gør en ret stor forskel, om du har det hjemme, hvor skat kan formode du anvender det selv - og afskrive på 1 år - ja straksafskrive for det som er under grænsen - men stadigt - hvis du kan formodes at anvende det selv - så får du ikke bare lige fradrag for afskrivning - og udgør det større beløb, vil du nok med fordel sælge det bagefter, hvis det er outdated - med tab, men dog få penge ind og kunne vise, at du har haft det tab, og ikke bare selv anvende møbler/tøj selv eller bruger som vennegaver osv

Jeg ville nu nok få en god revisor til at give et skriftligt svar, hvis ikke du vil via skat og bindende svar med de beløbsstørrelser - hvis noget af det kunne befinde sig i dit hjem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 20
Skrevet kl. 17:56

OK, så oversat:

- Det hele står i kælder + i et depotrum

- Så straksafskrive tøj

- Afskrive møbler, men afskrive hvor meget af gangen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:18

LauraLynggaard:

OK, så oversat:

- Det hele står i kælder + i et depotrum

- Så straksafskrive tøj

- Afskrive møbler, men afskrive hvor meget af gangen?

jeg tør ikke sige det - HVIS SKAT accepterer at intet bruges privat - så efter normale regler med 25% indtil samlet sum er under straksafskrivningsgrænsen. Jeg ville sælge det tøj frem for straksafskrive - for at vise tabet og ikke risikere skat mener det er noget du siden bruger eller sælger sort. Jeg ser det som klar risiko

derfor enten skriftligt svar fra en aut revisor som bekræfter at ville stå inde for det og tage den med skat hvis der bliver bøvl, eller bindende svar fra skat - det er stor penge du taler om. Det er klart SKAT vil være mindre skeptiske hvis du omsætter 10 mio og køber møbler for 100.000 ind i mellem end hvis det tager halvdelen af dit overskud og du har dem i hjemmet - i depot

vh John Hannover

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12911
Skrevet kl. 19:23

LauraLynggaard:
Det hele står i kælder + i et depotrum

Hvorfor sælger du det så ikke, hvis det hurtigt bliver outdated ?

Tilmeldt 11. Oct 20
Skrevet kl. 20:45

Jeg sælger selvfølgelig det jeg kan, hvad tænker du på her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:51

Skat vil jo altid acceptere tab på salg - så det er. Jo sikkert bevis på de ting, som jo er noget mange gerne ville eje privat - ikke bliver brugt eller givet bort - solgt privat osv. det vile fjerne risiko som jeg synes du som min skal afdække via en aut revisor der vil svare klart skriftligt og så tage en evt diskussion med skat for dig hvis det sker

Venlig hilsen John Hannover

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)