Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Far og Søn Holding

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle
Jeg skal til at oprette et nyt Holding selskab.
Mine overvejelser er, at oprette det i både mit og min søns navn (hvor gammel skal sønnen egentlig være, før han overhoved må være medejer ???)
Er det overhoved en fordel at lade sønnen "få" 15% af Holdingen ved oprettelse???

På forhånd tak
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02

be-th:
Hej Alle
Jeg skal til at oprette et nyt Holding selskab.
Mine overvejelser er, at oprette det i både mit og min søns navn (hvor gammel skal sønnen egentlig være, før han overhoved må være medejer ???)
Er det overhoved en fordel at lade sønnen "få" 15% af Holdingen ved oprettelse???

På forhånd tak

ikke specielt alderskrav for at være ejer mig bekendt - så længe han ikke er direktør mm -og han kan ikke være stifter men overtage direkte fra stifelsen

- Fordelen kan vel være, at der ikke skal overdrages senere men det kan jo normalt klares inden gave eller familiesuccesion - Bagdelen er jo, at søn også trods alt kommer med i møllen som ejer der kan gå konkurs mm og måske banker ikke er begejstrede.
Jeg ved ikke hvordan man løser skema for kontrollerede transaktioner for mindreårige - men de skal formentlig stadigt personligt indsende til skat helt som alle andre

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 582
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:41

Hvis din søn er under 18 kan han ikke optræde som stifter, men det er relativt uproblematisk at overdrage en ejerandel af et nystiftet selskab til sønnen hvis værdien af andelen er under grænsen for hvad man må give som gave.

Der skal laves et gavebrev - herunder også overvejelser om særeje, etc. så jeg vil stærkt anbefale at du får en advokat med i processen.

Det kan bestemt være en fordel at overdrage en andel til din søn fra starten, men der skal være et pænt stort potentiale i selskabet (eller dets eventuelle datterselskab) før det giver mening.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)