Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop skat moms og retur ret ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

jeg håber nogen kan hjælpe mig med at se ting jeg muligvis ikke har set. 

jeg har disse ''udgifter ved webshop''

hjemmeside fx one.com
betalingsordning fx. nets
levering dao
moms kunde betaling

er der noget jeg misser her,

hvordan vil i regne ud hvis i sælger en vare til 10 kr. og hvad udgifterne er at få denne vare ud af døren. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

moms er ikke en udgift -. det er ikke del af overskud eller underskud.. Moms ind og moms ud lever uden for driftsregnskabet som eget momsregnskab. Hvis du sælger for 10 kr så er det 2 kr til moms og 8 kr indtægt - og fra det går så dine udgifter, som vi jo ikke har en kinamands chance for at gætte på

returret fra overskrift er jo blot at kunder har ret til at sende varen retur op til 14 dage efter modtagelsen, uden grund og her skal du så kreditere kunden alle 10 kr - som så er 2 kr momsmodregning og 8 kr i driftsregnskabet

Som du spørger her vil jeg råde til at dels bruge et regnskabsprogram OG overveje en online bogholder, så du ikke pludseligt står med håret i postkassen. Du kan også overveje letlæste introduktion til regnskab - som forklarer dig alt det grundliggende du synes at mangle, som letlæst e-bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Sep 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg helt ny i det her, men der intet og gøre end hoppe ud i det har fået fat i en revisor som kan hjælpe mig men, jeg har bare lidt spørgsmål i forhold til sende pakker og hvordan man i hulen kan have overblik over retur vare, hvordan man tilbage betaler folk. 

Jeg mangler også lidt hjælp til alt det her nye regler om information hold osv. om det noget jeg overhovedet skal bekymre mig om altså det med GDPR


Side 1 ud af 1 (3 indlæg)