|
Hejsa Jeg har længe kigget med på dette fine sted og fundet masser god information. Tak for det. Håber der er nogle flinke folk, som kan hjælpe med et par spørgsmål. Jeg har planer om at udgive en mindre e-bog. I den forbindelse har jeg brug for så mange erfaringer som muligt. Jeg har kigget på forskellige e-books, rigtig mange har en så latterlig frastødende tekst og opbygning, der får det til at lugte langt væk af scam - popup vinduer, som vil have ens mailadresse før man har læst hvad det går ud på, tåbelig lang tekst med utallige gentagelser osv. osv. Samme princip brugt igen og igen. Er der virkelig fok der foretrækker den typiske amerikanske e-book opsætning??? Jeg ved at jeg rent faktisk har noget brugbart der kan hjælpe andre mennesker med at løse et problem – det har taget lang tid, og en del penge at finde ud af. Så vidt jeg kan se så er jeg den første der har fundet frem til en reel løsning på noget som efterspørges af flere (men hvor mange sådan globalt har jeg svært ved at sige.....). Jeg har derfor heller ingen idé om hvor meget man kan tjene på det, men bare det at vide at man hjælper andre folk er da en god start – kan jeg få løn for den tid og de penge jeg har brugt, og måske lidt ekstra, så er det endnu mere fint.... Spørgsmålene er kun nummereret for at gøre det lettere at besvare – bidrag gerne med andet relevant info:
Det er sikkert kun en del af udfordringerne. Nogle af spørgsmålene er måske dumme, men jeg ved ikke meget om det, og jeg har brug for hurtigt at komme ind på det rette spor. Jeg vil være meget taknemmelig hvis i vil bidrage med jeres erfaringer og ikke blot siger at jeg skal google mig frem til information.... har skam kigget men mister hurtigt overblikket. Løsninger uden behov for alt for stort opstartsindskud er at foretrække – gerne et par gratis løsninger da jeg ikke aner om det her vil give noget videre overskud. Nogen der har gjort researchet før som kan bidrage? Mange tak på forhånd. |
Umiddelbart vil jeg give dig et råd: Make it simple. Der dukker sikkert nogle svar (og tilbud) op her i tråden, der anbefaler, at du får lavet en stor hjemmeside med tilhørende CMS og et betalingsmodul, der vil gøre nationalbanken misundlige.
Du køber et domæne og laver en html-side med nogle eksempler på hvad din bog handler om. Og, ja, søgemaskineoptimering er vigtigt, men det er nærmest en hel videnskab, så det véd jeg ikke nok om.
Mht. til selve bogen, synes jeg du skal skrive den i Word (eller hvad du bedst kan lide), sætte den op i InDesign for derefter at eksportere den til PDF. Der er forskellige indstillinger i den forbindelse - om man skal kunne kopiere filen, password osv. Jeg synes helt klart det skal være en PDF-fil, da du på den måde vil få rigtigt mange flere muligheder for at lave en spændende layout.
Når folk så gerne vil købe din bog kan de sende dig en helt almindelig email. Betalingen kan ske vi en almindelig kontooverførsel. Når betalingen er gået igennem sender du så en PDF-fil retur.
Jeg synes som sagt du skal starte 'simpelt' - det er jo ikke sikkert at nogen gider læse dig bog og så ville det jo være synd, hvis du har brugt mere tid på at få bogen solgt, end på at skrive den :)
Bare min umiddelbare mening.
Bliv gratis medlem