Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hælp til SummaSummarum kommaseperering af varelager

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver at lave en kommasepereret fil af min lagerliste. Det kan jeg godt. Smider den på skrivebordet (3.250 varer). Filen kommer ikke på skrivebordet. Prøver at åbne Excel og søge efter filen. Kan ikke finde den!. Laver en ny kommasepereret fil og trykker gem, samme sted, så kan jeg se den første. Men der står tekstdokument?. Har gemt den på både C, D, E, F, G, H, I, J og K drev, men kan ikke finde dem. Jeg er ved at blive vanvittig.

Hvad hulen sker der?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommasepareret er altid text fil - den skal man så åbne og konvertere til excel ved hjælpe af excel - hvor du ved åben excel og alle filer og så klik på filen starter excels import og så ser du om du har separeret korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar.

Cookie - John Hannover:
Kommasepareret er altid text fil - den skal man så åbne og konvertere til excel ved hjælpe af excel - hvor du ved åben excel og alle filer og så klik på filen starter excels import og så ser du om du har separeret korrekt

Dette har jeg også prøvet. Men kan ikke se den kommaseparerede fil på skrivebord eller hvor jeg gemmer den?

Men laver jeg en ny via SS, så kan jeg se den, hvis jeg f.eks. vil gemme en ny på skrivebord?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Her er et mindre udklip af de gange jeg har prøvet.

Har også prøvet, som du ser, at kalde filen noget andet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hvorfor du ikke kan se filen der hvor du gemmer den  - ved jeg ikke - det har ikke med eksporten eller importen at gøre men formentlig hvilke filtyper du er indstillet til at kunne se. Normalt kan man let se txt filer men hvorfor du ikke kan se den og importere - aner jeg ikke - jeg ved ikke om summa kan sende den til din e-mail i stedet måske

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar.

Jeg har netop lige skulle købe varer og lavet en indkøbsordre. Lavet til PDF, denne kan jeg heller ikke se på skrivebordet. Gad vide om det er min PC, der er ved at være træt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror den har begrænseninger i hvilke typer du skal kunne se på desktop blot

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke bare noget med at de skal omdøbes til CSV ?

Det kræver at du i din windows først og fremmest viser extension (så der f.eks. står 465 vare(r).txt) - så kan du ændre txt til csv og så wupti.

ellers kopiere ind i excel og tekst til kolonner

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej J0rgen

J0rgen:

Er det ikke bare noget med at de skal omdøbes til CSV ?

Det kræver at du i din windows først og fremmest viser extension (så der f.eks. står 465 vare(r).txt) - så kan du ændre txt til csv og så wupti.

.

Som jeg skriver, så kan jeg godt lave en kommasepareret fil. Men uanset hvor jeg gemmer den, så kan ikke finde den bagefter!. Så er det jo svært at komme til at ændre fra txt til csv. Det samme gælder PDF filer, der ligeledes er skrevet ud fra SummaSummarum. Laver jeg så en ny med samme placering, så kan jeg godt se den? Giver et nyt navn og håber den så kan ses, men nej. Det er det der er underligt. Og det har virket for nogle dage siden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

når det gælder både txt og pdf kunne fejlen jo ligge i summa desværre (eller snarere i en windows ændring som er tilkommet længe efter summa jo ikke længere opdateres til nyere windows versioner)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)