Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg at nyt content bliver indexed af google før det bliver stjålet?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan sikrer jeg mig at nyt tekst content bliver set som værende mit af Google før det bliver scraped og delt andre steder? Dette spørgsmål har jeg funderet en del over og måske er der en simpel løsning? Som ny side kommer Googlebot ikke forbi med det samme jeg laver en ny post og i dette vindue fra jeg adder nyt content til Google har indexeret det er mit content ikke set som MIT endnu..

www.google.com

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 6 person

Sikke et skørt spørgsmål. 

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det sker ofte i brancher præget af stor konkurrence. Så hvad er der skørt ved mit spørgsmål?

www.google.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

yiippie:

Det sker ofte i brancher præget af stor konkurrence. Så hvad er der skørt ved mit spørgsmål?

Nu skal man altid tage Juliemusens svar med et gran salt. Som oftest er hun dum, at høre på og skriver kun for at få en reaktion ud af folk. Definitionen af en troll. Det sker at der bliver skrevet noget relevant fra den bruger, men yderst sjældent. Brugeren har skrevet 80+ indlæg og er i minus karma - det siger lidt om kvaliteten.

Med det sagt, så kan du ikke garantere, at du får indekseret dit indhold først. Selv HVIS det blev indekseret først, så kan domæner/hjemmesider med større "værdi" end din hjemmeside sagtens kopiere dig efterfølgende og stadig være den der bliver vægtet højest. Det sker konstant og hele tiden.

Jo mere "værdi" din side har jo hurtigere bliver din hjemmeside indekseret. Men har du problemer med, at folk ikke kan holde nallerne væk, så er der jo hjemmesider som ulovlig-kopiering.dk eller not-allowed.dk som er eksperter indenfor stjålet indhold. Når først de har modtaget en regning på adskillige tusinde kroner, så holder de sig oftest på måtten senere.

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et brugbart svar, jeg kender ikke Juliemusen men ja hun virker til at passe på din beskrivelse.
Mit dilemma er at jeg er ved at skabe et større affiliate site i en meget konkurrencepræget niche er vores indhold er dyrt og siden har ingen traction endnu så derfor tænker jeg om der er noget jeg kan gøre for at minimere den risiko vi snakker om. Vi vil helt sikkert have brug for services som 'ulovlig-kopiering' og lignende, dog har jeg ingen anelse om hvor effektive de er. Hvis vores content bliver nappet af Igor fra Ukraine via hans 'bulletproof offshore host' så tvivler jeg på de kan gøre noget som helst.

www.google.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

yiippie:

Tak for et brugbart svar, jeg kender ikke Juliemusen men ja hun virker til at passe på din beskrivelse.
Mit dilemma er at jeg er ved at skabe et større affiliate site i en meget konkurrencepræget niche er vores indhold er dyrt og siden har ingen traction endnu så derfor tænker jeg om der er noget jeg kan gøre for at minimere den risiko vi snakker om. Vi vil helt sikkert have brug for services som 'ulovlig-kopiering' og lignende, dog har jeg ingen anelse om hvor effektive de er. Hvis vores content bliver nappet af Igor fra Ukraine via hans 'bulletproof offshore host' så tvivler jeg på de kan gøre noget som helst.

Ja, det er problematisk! Jeg ved, at der er NOGEN der har haft succes med følgende: https://www.google.com/webmasters/tools/dmca-notice?pli=1

Men det er en langsommelig proces og muligvis ikke mulig når du bor i Danmark. Men du har ret - ift. andre lande og deres tyveri af indhold, så kan det være ret svært at stoppe. Eller...

Det er faktisk decideret umuligt, at stoppe. Så snart det ligger offentlig tilgængelig, så er det jo muligt, at kopiere det. Der er jo de typiske forældede tiltag med "ingen højreklik", men det kan nemt omgås ved, at kigge kildekoden. Man kunne potentielt "scramble det sammen" via et script, men så vil Google også læse det som volapyk. 

Jeg fik engang stjålet 150 artikler fra én hjemmeside. Jeg truede personen med søgsmål - hvilket fik ham til, at fjerne det igen. Selvom det havde været dyrt, havde jeg af princip gennemført det.

Måske nogle herinde har nogle råd eller fif jeg ikke kender til.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du gør det sikkert allerede, men upload dit sitemap til Google Search Console.

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et "større" affiliate site, og der er budget til linkbuilding, s å kan du jo starte med at sende 2-3 links fra mere autoritative sider til det nye indhold. Det vil både hjælpe med at få det indekseret hurtigere, og gøre det mere autoritativt i Googles øjne.

Hvis budgettet ikke er til den slags linkbuilding, kan du bruge en indekseringsservice. Det koster næsten ingenting, og er lettere end at sidde og bruge de manuelle tricks til at få sider indekseret.

Sidst jeg forhørte mig virkede https://www.omegaindexer.com/ stadig godt efter de seneste vanskeligheder med at få Google til at indeksere ting.

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicheweb:

...Jeg fik engang stjålet 150 artikler fra én hjemmeside. Jeg truede personen med søgsmål - hvilket fik ham til, at fjerne det igen. Selvom det havde været dyrt, havde jeg af princip gennemført det.


Ja det er da helt grotesk, det er jo på ingen måde i orden.

Anders Jytzler:

Du gør det sikkert allerede, men upload dit sitemap til Google Search Console.

Ja det gør jeg allerede :)

Kim Fredtoft:

...Hvis budgettet ikke er til den slags linkbuilding, kan du bruge en indekseringsservice. Det koster næsten ingenting, og er lettere end at sidde og bruge de manuelle tricks til at få sider indekseret.

Sidst jeg forhørte mig virkede https://www.omegaindexer.com/ stadig godt efter de seneste vanskeligheder med at få Google til at indeksere ting.



Tak for den idé Kim, det vil jeg tjekke! Yes

www.google.com

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Nicheweb:
Som oftest er hun dum

På hvilken skala?

Nicheweb:
skriver kun for at få en reaktion ud af folk

Hvis det er sandt, så lykkedes det fint for hende: du reagerede.

Nicheweb:
Definitionen af en troll

"Vi ser verden, ikke som den er, men som vi er"

Kilde: Anaïs Nin/Stephen Covey

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)