Hej Elena,
Har hurtigt kigget debatten igennem. Jeg er selv iværksætter og har rodet mig ud i en masse ting. Nogle projekter har jeg tjent godt på og andre har jeg tabt en masse penge på. OG... jeg har også prøvet at løfte sløret på nogle ideer med forskellige, jeg troede var til at stole på, men som stjal ideerne. Det gør ikke det helt store, da jeg får tusindevis af ideer (ikke alle gode), men man bliver da harm over det.
Jeg får sikkert mange uvenner her på amino ved at sige det her...
![]()
men jeg synes altså du gør det helt rigtige ved at holde slikposen lukket. Lad være med at fortælle om din ide til hvem som helst, hvis du synes den er så god. Og SLET IKKE herinde, med så mange iværksættere.. he he..
Det kræver så til gengæld, at du har nogle iværksætter-hjerner blandt mennesker du stoler på. Du kan sagtens være smart nok til at vide, at din ide vil blive en succes... Men du kan ALDRIG og ALDRIG sætte det i værk alene. Der skal flere hjerner.. Især når du skal bruge en større
investering.
Hvad er mit råd så til dig:
1. Find en advokat der er en bekedt af familien eller vennerne, der (gratis) lige kan snakke med dig om hvordan du skal tackle det her. Alternativt er, at du besøger en familie, hvor der er en advokat i familien, og bare lige kommer til at stille et spørgsmål
![]()
2. Skær så vidt muligt ned på
omkostninger (etablering og drift), og vær'' realistik mht. fortjeneste.
3. Lav en
forretningsplan - Søg på
nettet "Forretningsplan -
Businessplan" - Kopier hele fremgangsmåden i den plan, som du forstår bedst og udbyg en ny udfra din egen ide.
4.
Budgetter - Budgetter - Budgetter.. PÅ ALT
Hvis du så herefter stadig synes det ser fornuftigt ud, så tag endnu en snak med iværksætter-hjernerne, du stoler på. Og bed dem om at være kritisk.. Ikke give hundeøjne, så de bare siger "jo, det er en god ide".
OG hvis de så stadig synes at det er en fantastisk ide, så kan du søge efter en eller flere
investorer. Du kan være helt sikker på, at du skal have tingene i orden, før en
investor smider penge i et projekt.
Jeg skal nok være behjælpelig med kontakt til investorer, hvis du har alle de ting på plads. En halv million er ikke særlig mange penge for en god ide.
Held & Lykke
![]()
En lille hilsen fra Istanbul -Tyrkiet