Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

involveret i et konkursbo da jeg er medejer af en udlejningsejendom

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

bamse2020:
Jeg har købt halvdelen af min tidligere mand men da han desværre er gået konkurs så gik pengene direkte ind i hans konkursbo VH Nina

Hvis du har købt din tidligere mands halvdel, efter han er gået konkurs, så har du ikke købt den af ham, men af konkursboet.

Derfor er det også konkursboet du har betalt til. Det er helt efter bogen.

Hvorfor mener du (og nykredit) at I skal have penge af konkursboet, er det endeligt opgjort?

Hvis det ikke er opgjort endnu, så kan det være derfor kurator ikke udbetaler nogle penge - han skal først have endeligt opgjort hvor meget der kan tilfalde hvem.

Mht. den del hvor du har ladet din del af indtjeningen gå ind på din tidligere mands konto, for at undgå topskat, det er jo et valg 8og dermed en risiko) du har taget - de penge er nu en del af konkursboet og ikke nødvendigvis nogle du kan forvente at få med mindre det står opført som en skyldig post i boet - og dermed burde du have betalt fuld skat af dem tidligere.

Håber det giver mening - men muligvis har jeg misforstået dig ;-)

/Brian

Tilmeldt 10. Dec 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Smiler lidt:) jeg tror det er svært at forstå at det hele ligger i kurator og ikke handlen men at kurator holder på noget der ikke er hans.

Det var kurator selv der henvendte sig til mig og spurgte om jeg ville købe andelen

Jeg skaffede en advokat og der blev tinglyst, ordnet ny selvangivelse osv.

som jeg skrev i første mail så er der ikke problemer med købet eller juridisk - det er blot kurator der holder på pengene. han har været 8 måneder om at gennemføre at betale Nykredit for halvdelen af lånet som var godkendt til af dem. Han havde fået pengene af mig via advokaten men de har jo stået deponeret fordi han ikke betalte Ny kredit. nu mangler han blot at aflevere december måneds husleje indtægt. jeg har måtte punge ud af private penge til fyringsolie, forsikring og ejendomskatter. Han skylder mig for halvdelen af 8 måneder i alt . Det begynder at gøre ondt og jeg er glad for min advokat og Ny kredit har været tålmodig Advokaten har ikke fået en krone af mig endnu og Nykredit har først igår fået deres penge. af kurator.Det er klart vi vil klage men jeg havde håbet på der var nogle der havde en god ide hvordan jeg kunne hive mine penge ud af kurator.
VH
Nina

Tilmeldt 10. Dec 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok op af bakke og meget mistænksom kommunikation

Man skulle tro du tænker jeg er en gribbe :)

Ja jeg har levet med en dejlig mand og vi har delt alt og det er IKKE de penge vi taler om vi har for længst lavet bodeling.Min tidligere mand har også en del problemer med kurator og har måtte hyre en advokat
Juridisk er huset købt som særeje for os begge så konkursboet har kun råderet over halvdelen af huset i øvrigt er det kun en sag mellem skat og os. hvordan vi tidligere beskattede os lige som mange andre har gjort.. Der er heller ikke problemer med accepten fra kurator side over hvad der der er underskrevet købsaftale som han selv har lavet og godkendt af mig og min advokat - han aflevere blot ikke hvad der er mit.

Nu stopper jeg tråden for jeg orker ikke mere nedgøringhed. VH Nina
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)