Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 webshops eller 1? - Kom med erfaringer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vi har en webshop, som kører særdeles godt.

Vi startede ud med at ville fokusere på en bestemt varegruppe - men endte med at hente en masse andet hjem, og nu er det blevet mere til en ''blandet'' hjemmeside. Dette har kørt fint, men jeg kan mærke at der er noget andet der trækker i mig, og jeg kan ikke helt slippe tanken.

Vi ville gerne tilbage til ''starten'' hvor hele hjemmesiden fokusere på hele den produktgruppe og ikke blandende ting (tingene er stadig inden for samme målgruppe, dog en anden genre)

MEN hvad fungerer bedst?

Ville det være bedst at køre 2 hjemmesider. Én hvor der er lidt blandet (til samme målgruppe) og én som har et navn der passer til varegruppen, og som så KUN sælger ting inden for den kategori.

Lad os tage et eksempel:

Der bliver startet en hjemmeside omkring håndlavet børnetøj  - der bliver siden hen udvidet til legetøj osv. Hvor ville i helst købe tingene? I en webshop der har en masse blandet, eller går du hellere ind og søger på tøj, på hjemmesider der kun sælger tøj (og omvendt med legetøj)?

Vi syntes det er svært at vurdere hvad ville være bedst - for vi har brugt tid og kræfter i at få folk til at kende os - så ved at starte nyt op, skal der startes helt forfra. Men samtidig syntes jeg måske det kunne være fedest at have en hjemmeside der kun fokuserer på samme ting - så folk VED at der er hos xxx man kan så xxx :-)

Lad mig endelig høre jeres erfaringer og råd!

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

En hjemmeside og et firma

vh Jh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ville ikke tænke at en hjemmeside der kun har en bestemt varegruppe, har mere ''forstand'' på disse produkter - end en side der sælger alt muligt? :-)

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordelen ved én shop er at du kan sælge flere produktet til samme kunde.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

I min optik så kommer det helt an på hvad det er der sælges.

Er det samme målgruppe? Oplever du at de samme kunder ofte køber fra de forskellige varekateorier? 

Er det de samme kunder du kan sælge til igen, så ville jeg holde mig til 1 side.

Er det helt forskellige varegrupper, målgrupper, købsadfærd og købsmotiver, så ville jeg dele det ud. 

Du har meget mere arbejde ved at have 2 shops, men du kan også gøre din kommunikation meget skarpere!

Jeg havde på et tidspunkt www.monserbilligt.dk  hvor jeg sælger alt mellem himmel og jord. Her solgte jeg bl.a. også hundebure - samtidig med at jeg solgte lænestole og kontorstole og barnevogne - på samme side. Da hundeburene begyndte at gå bedre og bedre, så lavede jeg www.billige-hundebure.dk til kun denne varekategori. 

Hilsen Morten

Tilmeldt 10. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

I min optik så kommer det helt an på hvad det er der sælges.

Er det samme målgruppe? Oplever du at de samme kunder ofte køber fra de forskellige varekateorier? 

Er det de samme kunder du kan sælge til igen, så ville jeg holde mig til 1 side.

Er det helt forskellige varegrupper, målgrupper, købsadfærd og købsmotiver, så ville jeg dele det ud. 

Du har meget mere arbejde ved at have 2 shops, men du kan også gøre din kommunikation meget skarpere!

Jeg havde på et tidspunkt   hvor jeg sælger alt mellem himmel og jord. Her solgte jeg bl.a. også hundebure - samtidig med at jeg solgte lænestole og kontorstole og barnevogne - på samme side. Da hundeburene begyndte at gå bedre og bedre, så lavede jeg til kun denne varekategori. 

Hilsen Morten

Det er et rigtig godt svar. De fleste af vores kunder køber de produkter, som vi tænkte at lave en side til. Dertil ville vi udvide sortimentet af denne varegruppe.

Dit eget eksempel passer meget godt - vi sælger dog ikke alt mellem himmel og jord, men pointen er den samme. Jeg ville måske mene, at ved at købe et hundebur på din hjemmeside som udelukkende sælger dette, ville have mere erfaring med produkterne, end den side hvor alt er blandet.

Alternativt ville vi måske kunne ændre navnet på vores nuværende shop, og langsomt pille de produkter vi ikke helt så gerne alligevel vil fokusere på, u af sortimentet. Jeg ved bare ikke om dette er dumt, når vi har været i gang i et lille år 🤔

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)