Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk spørgsmål - hvis vi "skilles" - hvem får huset?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 19
Indlæg ialt: 37
Fra  Gloove.dk Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Et teoretisk jurdisk spørgsmål, som jeg tænker måske kan besvares herinde. :)

Jeg har en kæreste og 2 børn. Alt er godt. Vi bor pt. i et fællesejet hus men påtænker at købe et nyt.

Jeg er selvstændig og har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg igennem de seneste par år har opbygget en solid likviditet.

Jeg påtænker at frigøre disse midler ved fx. at købe det nye hus (som en slags investing af mit firmas midler). Og derved stå alene på skødet. Det kunne lige så godt have været et sommerhus eller en lejlighed til udlejning.

Når vores nuværende bolig er solgt, flytter vi så ind i det nye hus. Overskuddet fra første bolig deles imellem os.

Hvis vi så efter x-antal år går fra hinanden, hvordan opgøres det nye hus så, i så fald, at vi stadigvæk ikke er gift? Jeg mener jo selv, at jeg beholder det 100%, da det er købt 100% for mine/mit enkeltmandsvirksomheds midler. Men det er vi ikke enige om her på kontoret. :)

Nogle, der er inde i den slags?

MVh.

Gloove.dk - En alternativ og billige måde at flytte på. Gloove.dk - Vi flytter i hele Danmark.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Den problemstilling kan ikke bare besvares - men løses via særeje klart. Ellers kan der være problemstillinger om hvorvidt din hustru har været hjemmegående for at passe dig og børnene og alt muligt andet, så du bør helt klart udarbejde særejer samlet

Her kan Ulrik G https://www.minadvokat.dk/kontakt-os/om-minadvokat/ulrik-groenborg/  absolut anbefales som til at betale OG dygtig. Hils ham fra mig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)