Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produkt feeds

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er åbenlyst at mange webshops får produktbeskrivelser og -detaljer fra det samme sted. Går ud fra via et produkt feed. Jeg får selv produktfeeds fra partner-ads, men vil gerne have flere detaljer end dem som er med i deres produkt feed.

Pt. crawler jeg diverse we-shops for de info jeg gerne vil have, men det er en forholdsvis skrøblig og tidskrævende metode.

Jeg har også forsøgt at bruger EAN databaser, men de er ofte ret dyre og af svingene kavlitet - og jeg vil pt. gerne holde omkostningerne til et minimum.

Hvor kan man få de mere detaljerede produktfeeds? Producenterne? Centrale (officielle) produkt databser/feeds? Webshops?

Gode råd modtages med kyshånd.

Mvh

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en god idé, men mangler du et lille skub? Så kan du med fordel blive en del af vores netværk. Her får du sparring på hvordan du kommer videre med dine idéer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Et spørgsmål inden svar: når du siger produktfeeds, så mener du ikke, at du crawler andre webshops og tager deres produktBESKRIVELSER, vel? Eller tager du kun f.eks specifikationerne?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

meinertt:
Pt. crawler jeg diverse we-shops for de info jeg gerne vil have, men det er en forholdsvis skrøblig og tidskrævende metode.

Jeg håber at du (hvis du bruger det kommercielt) har spurgt de enkelte webshops om du må bruge deres tekster. Ellers kan det være at du overtræder ophavsretsloven da de kan have sat deres eget præg på teksterne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

meinertt:
Pt. crawler jeg diverse we-shops for de info jeg gerne vil have, men det er en forholdsvis skrøblig og tidskrævende metode.

Jeg håber at du (hvis du bruger det kommercielt) har spurgt de enkelte webshops om du må bruge deres tekster. Ellers kan det være at du overtræder ophavsretsloven da de kan have sat deres eget præg på teksterne.

Lige netop. Det var derfor jeg stillede spørgsmålet ovenover :)

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicheweb:

Et spørgsmål inden svar: når du siger produktfeeds, så mener du ikke, at du crawler andre webshops og tager deres produktBESKRIVELSER, vel? Eller tager du kun f.eks specifikationerne?

Jeg efterspørger produktfeeds med alle specifikationer af produktet, f.eks. længde, bredde, vægt, osv. Selve produktbeskrivelserne er jeg pt. mindre interesseret i. De sider jeg crawler for specifikationer er sider hvor jeg har sikret mig at jeg ikke bryder ophavsretten.

Mit spørgsmål går på hvor siderne/webshops får specifikationerne (og produktbeskrivelser, som tit er ordret ens) fra?

Måske man kan købe det fra f.eks. wakeupdata, men hvad findes der af muligheder?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

meinertt:
Det er åbenlyst at mange webshops får produktbeskrivelser og -detaljer fra det samme sted. Går ud fra via et produkt feed.

De får det som regel fra deres leverandør - men når det eks. er IT så mener jeg at jeg har set services som har alle detaljer om produkterne

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

meinertt:
Det er åbenlyst at mange webshops får produktbeskrivelser og -detaljer fra det samme sted. Går ud fra via et produkt feed.

De får det som regel fra deres leverandør - men når det eks. er IT så mener jeg at jeg har set services som har alle detaljer om produkterne

Det gættede jeg næsten også på. Men da jeg ikke forventer at sælge noget kun have produktsammenligning og søgning ved jeg ikke om jeg kan få det fra levendørene. Jeg må prøve mig frem og spørge.

Kan WakeUpData være et alternativ eller andre sider hvor man kan få produktfeeds fra mange leverandører

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)