Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et enkeltmandsfirma, som jeg ønsker at blive beskattet af på virksomhedsordningen, og ikke privat. Hvordan ændre jeg dette?

Grunden til jeg spørger er fordi, at jeg kan se på min private forskudsopgørelse er, at de har indregnet noget fra mit firma på denne, hvilket kaster mig over i topklassen.. 

Kan jeg blot slette denne forskudsopgørelsespost fra skat (under firmadelen) og så rette det til, så mit firma bliver beskattet efter virksomhedsordningen og ikke privat?

Ideen med mit firma er, at opbygge så meget kapital som muligt mhp. videreinvestering, og det er derfor ikke fordelaigtgt, at blive personligt skattet af det i mit tilfælde..

Hvordan gør jeg alt dette korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan tilvælge VSO - også om du vil, efter året er slut - når du har tilvalgt udvidet selvangivelse Så beskattes du med 22% men der er ikke meget tvivl om, at du vil behøve proff hjælp til regnskabet- da hæverækkefølgen ikke er spor let og du ellers kan komme i store overraskelse, så find en revisor eller bogholder til det, og få den til også at opsætte regnskabet så det fungerer optimalt med VSO
Det giver kun mening ved topskat som sådan - og faktisk mest hvis man har sving mellem topskat og bundskat - ellers ikke - da man ellers bare sparer sammen til mere og mere til topskat som så ikke kan komme ud som andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for hurtigt svar!

Kan jeg selv ændre dette, og hvis, hvor? 

Min forretning fungere egentlig blot således: Udbyder service --> Udsteder fakturaer --> Opbygger kapital (nuværende fase) og dernæst investerer dem. Dermed sagt, jeg har ingen transaktioner ud til mig selv. 

Jeg udsteder blot faktuarer, og de eneste udgående transaktioner jeg i teorien er, er når momsen skal betales. Tror du ikke det er til selv, at klare?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:

Hej John,

Tak for hurtigt svar!

Kan jeg selv ændre dette, og hvis, hvor? 

Min forretning fungere egentlig blot således: Udbyder service --> Udsteder fakturaer --> Opbygger kapital (nuværende fase) og dernæst investerer dem. Dermed sagt, jeg har ingen transaktioner ud til mig selv. 

Jeg udsteder blot faktuarer, og de eneste udgående transaktioner jeg i teorien er, er når momsen skal betales. Tror du ikke det er til selv, at klare?

ja du kan gøre det selv som beskrevet i udvidet selvangivelse/udvidet årsopgørelse

Det er muligt du kan selv - jeg har bare set mange VSO ulykker helt ærligt, både ved forkert brug, og ved at de mistede mulighed for at få penge ud til bundskat - men det kan da godt være du kan selv hvis eneste udgående er moms, og du ved du sparer ved det - for du sparer klart mest hvis det er fordi du svinger i indtægt - da du ellers bare bygger op til mere topskat - af samme grund er der grænser for hvilke papirer man må have i VSO - men man jo investere i egen forretning hvis den kan bruge alle pengene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)