Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nul kunder i hurtigt voksende branche - folk bruger mig, men gider ikke at betale?

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 26. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har oprettet enkeltmandsvirksomhed (CVR, bi-erhvervskonto i banken, egen hjemmeside osv.) som privatunderviser i september 2020. Min målgruppe er folkeskoleelever og elever på ungdomsuddannelser, som skal have løftet deres sproglige kundskaber (primært engelsk og tysk).

Jeg er en lærer (18 års erfaring), har undervist på mange skoler i sprog (dansk-engelsk-tysk). På det seneste har det været vikar- og timelønsansættelser, til trods for tilfredse elever og forældre. Det var ringe løn og jeg har lavet spørgeundersøgelser blandt min målgruppe. Det har vist sig, at jeg var eftertragtet og flere ville sige ja til privatundervisning hos mig. Med disse tanker sagde jeg mit job op (det var kun en kontrakt på 7 timer om ugen).

For at reklamere for min forretning har jeg kørt GoogleAds, FB annoncer, hængt annoncer i fysiske butikker, kørt rundt i nabobyerne og lagt annoncer i postkassen, været gæst på lokal radiostation for at fortælle om min forretning i 9 minutter. Jeg har ligeledes postet udtalelser fra mine elever og deres forældre på hjemmesiden.

Alt dette har resulteret i nul kunder. (Ikke helt korrekt - jeg blev kontaktet på min arbejdstelefon af gamle danske mænd og yngre udenlandske gutter med forespørgsler på helt andre ydelser end undervisning. Og nej, mit billede på FB er helt normalt påklædt billede).

Jeg er frustreret. Privatundervisningen er en hurtigt voksende branche. Der er stor efterspørgsel. Jeg sælger mine timer til den fornuftige pris på 395 kr. for 60 min. (for Kbh eller Århus er det vildt billigt) og undervisningen foregår online via digitale platforme som Skype, MS Teams, Zoom pga. korona. Den første time er gratis og resten er betalt bagud.