Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nul kunder i hurtigt voksende branche - folk bruger mig, men gider ikke at betale?

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 26. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har oprettet enkeltmandsvirksomhed (CVR, bi-erhvervskonto i banken, egen hjemmeside osv.) som privatunderviser i september 2020. Min målgruppe er folkeskoleelever og elever på ungdomsuddannelser, som skal have løftet deres sproglige kundskaber (primært engelsk og tysk).

Jeg er en lærer (18 års erfaring), har undervist på mange skoler i sprog (dansk-engelsk-tysk). På det seneste har det været vikar- og timelønsansættelser, til trods for tilfredse elever og forældre. Det var ringe løn og jeg har lavet spørgeundersøgelser blandt min målgruppe. Det har vist sig, at jeg var eftertragtet og flere ville sige ja til privatundervisning hos mig. Med disse tanker sagde jeg mit job op (det var kun en kontrakt på 7 timer om ugen).

For at reklamere for min forretning har jeg kørt GoogleAds, FB annoncer, hængt annoncer i fysiske butikker, kørt rundt i nabobyerne og lagt annoncer i postkassen, været gæst på lokal radiostation for at fortælle om min forretning i 9 minutter. Jeg har ligeledes postet udtalelser fra mine elever og deres forældre på hjemmesiden.

Alt dette har resulteret i nul kunder. (Ikke helt korrekt - jeg blev kontaktet på min arbejdstelefon af gamle danske mænd og yngre udenlandske gutter med forespørgsler på helt andre ydelser end undervisning. Og nej, mit billede på FB er helt normalt påklædt billede).

Jeg er frustreret. Privatundervisningen er en hurtigt voksende branche. Der er stor efterspørgsel. Jeg sælger mine timer til den fornuftige pris på 395 kr. for 60 min. (for Kbh eller Århus er det vildt billigt) og undervisningen foregår online via digitale platforme som Skype, MS Teams, Zoom pga. korona. Den første time er gratis og resten er betalt bagud.
Jeg kender to lærere i vores lokalområde. De har ingen problemer med at skaffe elever via en kanal - de har været i lokalavisen 1 (!) gang og deres hjemmesider er ikke bedre end min.

Jeg skal også nævne, at jeg har haft henvendelser fra forældre, men de mente, at jeg kunne bare give undervisningstimer gratis.
Jeg har snakket med elever fra handelsskolen, som ønskede hjælp til sprog. De startede med at presse prisen ned til 50% resten af året, og da jeg desperat sagde jeg til dette, blev de ved med at sænke til 150 og derefter til 100 kr.

Mine to veninder siger, at potentielle kunder har ikke et fjerneste ønske om at betale mig på lige fod med de danske lærere (jeg er fra Rusland, men har boet i DK siden 1999 og snakker rigtig flot dansk - det kan kunderne høre ved at se min video fra radioudsendelsen på min hjemmeside).
Jeg tilbyder også russisk og har merkonom uddannelse i International handel og markedsføring (ironisk nok, ja),ind så jeg kunne være meget nyttig for danske virksomheder, som vil ind på det russiske marked.

Men ingen har lyst til at betale for mit arbejde (ja, jeg har i nogle år undervist gratis ved siden af mit faste job og har været konsulent hos nogle danske forretninger - helt uofficielt).

Hvad kan man gøre i denne situation?


Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en god idé, men mangler du et lille skub? Så kan du med fordel blive en del af vores netværk. Her får du sparring på hvordan du kommer videre med dine idéer.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Misery-mis:
Hvad kan man gøre i denne situation?

Kontakt os på skolenonline.dk  så kan du få en snak med Tanja. 

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville nok prøve at droppe "første time er gratis". På den måde frasorterer du gratisterne fra starten af og behøver kun bruge tid på dem der vil betale for dit produkt. 

Tilmeldt 26. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik,

Den er afprøvet i november. Ingen forskel.

Jeg har også prøvet at fjerne russisk som fag fra min hjemmeside - uden effekt (forældre kan stadig læse, at jeg har taget min uddannelse i udlandet og fik den godkendt af ministeriet).
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange besøgende har din hjemmeside? Hvis du har 50 besøgende om mdr f.eks, så er det klart, at der ikke er den store aktivitet. 

Og jeg tvivler på, at andre har succes, blot fordi avisen har skrevet om dem, det er glemt på nul komma 5. De har sikkert succes, fordi en har fået undervisning, og så er det fortalt videre i lokalsamfundet, og pludselig er der 20, som har brug for hjælp.

Iøvrigt ved jeg, at du kan få hjælp af en tudor i Aarhus, hvis du læser på Uni, og her er priserne typisk 150-200 kr pr time. Jeg ved godt, at det er studiejobs, for dem der hjælper, men det er bare lige for at liste op, at prisen også kan være en faktor. 

Har du prøvet at være aktiv på FB i diverse grupper med lektiehjælp?

Og hvad med nogle gode guides på din hjemmeside? 

Jeg ved, fra min ene forretning, at glade kunder er guld værd, da de fortæller til alt og alle, hvor glade de er for ens service. Så måske du bare skal have de første par kunder igennem og derefter løser det sig selv. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Misery-mis:
Den er afprøvet i november. Ingen forskel.

Vi er stadigvæk i november - giv det tid. Ikke kun med ikke at tilbyde en time gratis, men i det hele taget.

Du må endeligt ikke glemme, at du har en viden som de fleste andre mennesker i Danmark ikke har: at du tilbyder privatundervisning. Ja, du har forsøgt med Google Ads, pjecer i postkassen og gud ved hvad mere. Men du har ikke formået at udbrede din budskab. Ellers vil det ikke resultere i at gamle mænd og udenlandske gutter opfatter det som en hel anden slags service.

Muligvis sælger du dig selv for billigt. Du siger selv at kr. 395,00 i timen er helt vild billigt i Kjøwenhavn og Århus. Under antagelsen at det er prisen inkl. Moms, så er jeg helt enig i at det er for billig: kr. 316,00 før skat er ca. kr. 158,00 efter skat, rundt regnet. Det beløb skal dække forsikringer, reklameomkostninger, bankgebyrer, computer (både hard- og software), telefon, måske også bilomkostninger (medmindre du beregner kørselspenge), regnskab - og så din løn. Jeg ved ikke om jeg ville tro på en privatunderviser der tager så lidt i timen.

Lad mig spørge en enkel ting: hvorfor vil du tilbyde dine kunder privatundervisning?

Albert

Tilmeldt 26. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
I denne måned har der været 461 besøgende (nye). Det svinger lidt, hvor mange, der kommer. GoogleAds har ikke genereret så mange klik, "kunder" kommer fra FB eller efter radioudsendelsen (der har været mange forbi de første tre dage).

En af dem kender jeg rigtig godt, hun har fået første kunder via avisen. Hun startede dog i 2019. Hendes pris er 580 kr. per time (45 min).

Ja, jeg er udmærket klar over, at forældre foretrækker den billige løsning, som studerende kan levere (tit udenom SKAT). Men jeg sigter efter den målgruppe, som mine kolleger har. Jeg har mange eksempler på undervisere, som tilbyder skræddersyet kursus til 500-1000kr. Og jeg har endda højere uddannelse, end alm. folkeskolelærer (5 års uni med engelsk som hovedfag og tysk som sidefag, kurser i børnepsykologi, afhandling om begavede børn, diplomuddannelse i pædagogik).

Jeg har været forbi lektiehjælps-grupper, men ikke så aktivt. Det kunne være en god ide.

Ja, jeg overvejer at lægge noget af stoffet på hjemmesiden, FB og instagram. Dog er jeg bange for, at det vil være nok i sig selv. Dvs. mine kompetencer kommer ud til elever/forældre, men uden at jeg kan monetisere mit arbejde. Sådan har det kørt i mange år: jeg har haft en ok stor forældregruppe, som kom til mig for at få rettet op på ungernes sproglige kundskaber. Det lykkedes mig aldrig at komme væk fra "gratis hjælpelærer" image. I starten var mine kunder udsatte enlige forældre, men med tiden har det spredt sig til andre sociale lag. Jeg er flyttet fra den by, hvor jeg var kendt for gratis arbejde, men tendensen fortsætter. Endda når jeg kommer på erhvervsskole, får jeg en midlertidig kontrakt med 30 timer fordelt på 5 måneder, men undervejs dukker der nogle sjove opgaver som "hold lige et halvt øje med denne ordblinde elev og hjælp ham lige i dette og dette fag".

Jeg har allerede kunder, som har prøvet at anbefale mig til andre forældre. Det bliver til svar som "hvorfor skal vi vælge en udlænding" eller "hvorfor vil hun ikke være tolk i stedet for?"

Og mht. at undervise til 150 kr. Teoretisk set, vil jeg kunne gå med til det lige nu - jeg har opbrugt mine dagpenge og har ikke ret til kontakthjælp.
Men sagen er, at de elever, som kender mig (handelsskole) er ikke villige til at betale 100-150 kr. De mener, at jeg kan tillader mig at undervise gratis, fordi "russisk har man ikke rigtig brug for, det er bare til hobby behov" og "det er jo bare lidt hjælp til engelsk/tysk".
Tilmeldt 26. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Muligvis.

En af forældrene på min drengs skole (privatskole) kender mig som professionel underviser, men vil ikke anbefale mig til andre i sin omgangskreds. Jeg er ikke "eksklusiv" nok, siger hun.

Jeg vil tilbyde privatundervisning, fordi jeg allerede er i gang med det (gratis) og kunne godt tænke mig at monetisere dette arbejde. Jeg er god til at kommunikere med alle salgs børn og unge, har ekstra kompetencer med udsatte børn og ordblinde børn, elsker mit arbejde og opnår gode resultater med elever op til eksamen og på den personlige plan.
Desuden passer jeg ikke så godt ind i "kassen" på folkeskolen - mit niveau er for højt. På gymnasier og erhvervsskoler har jeg været mere mig selv fagligt, men de store besparelser har altid sorteret mig fra (jeg har kun to fag på papiret).

I bund og grund har jeg mere at tilbyde, end hvad jeg bliver brugt til. I øjeblikket er jeg igen tilkaldevikar på en folkeskole og det er latterligt. Det er altid midlertidige ansættelser og vikariater, selvom jeg har fået at vide fra ledelsen, at mine timer er "førsteklasses" og elever/forældre er tilfredse.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Misery-mis:
Jeg er ikke "eksklusiv" nok, siger hun.

Det lyder noget underligt, hvad ligger der mere specifikt bag den kommentar?

hvad forstår hun ved eksklusiv nok?

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)