Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videresalg af sæbe i mindre doser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Broager
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg driver en lille skønhedsforretning, og tro det eller ej, så er sæbe ret populært i vores verden. 

Hvilke krav og love er der til mig, hvis jeg har med sæbe og gøre. Her tænker jeg ikke at fremstille sæbe fra bunden, men hvis jeg smelter større mængde sæber, blander det med farve og dufte, og derefter videresælger det i mindre doser (vi taler om FAST SÆBE BAR agtigt)

Her tænker jeg om der er nogle krav/love inden for fødevarestyrrelse om krav til køkken m.m - eller må jeg godt gøre det i mit eget, så frem hygiejnen er i orden?

Jeg er lidt i vildrede, så håber nogen kan hjælpe mig. :)

(I forhold til evt. spørgsmål om sæben, så det firma som fremstiller selve sæben jeg smelter om, så er det ikke ulovligt fra deres synspunkt at jeg bruger deres sæbe som base til mit produkt)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

fødevarestyrelsen har intet med sagen at gøre. Derimod er det miljøministeriet der regulere området, der er en del krav mht. indholdsstoffer og ,mærkning af kosmetik der skal overholdes i.  Om  det kræver en godkendelse fra din kommune at starte produktion, må du spørge dem om - I øvrigt skal du overholde arbejdstilsynets regler.

Fra Broager
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Tak for det. Jeg prøver og søger videre på deres hjemmesider

KH.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)