Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding til drift

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oprettede sin tid mit holding da jeg købte mig ind på en mindre lod i en virksomhed. Der har ikke Været meget aktivitet i holding da tingene ikke udviklede sig som håbet. Nu er tanken er jeg skal have et almindeligt job i kombination med konsulent virksomhed. Min overvejelse går på at ændre mit holding til drift, kan man det uden videre? Eller er det bedre at bibeholde holding som det er, og kører konsulentvirksomheden som enkeltmandsvirksomhed? Holding er oprettet uden revisorpligt og er vist ikke monsregistreret pt.

Gode råd modtages gerne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens lægge drift i holding . men du kan også får skat langt over 100% ved at køre konsulent over det- så du skal via revisor for godt svar

vh JOhn H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke noget problem at gøre dit ApS til en konsulentvirksomhed. Det lyder som om den gamle holding-aktivitet er så godt som lukket.

Grundlæggende skal du holde en generalforsamling og ændre selskabets formål. Det skal indberettes via virk.dk - herunder en ny branchekode.

Derefter kan du momsregistrere selskabet.

Det John (tror jeg) hentyder til er en generel problemstilling med at man som selvstændig konsulent ikke kan lave aftaler som ligner en ansættelse. Lad altså være med at indgå en aftale om at "jeg får 20.000 om måneden for 50 timers arbejde uanset evt. sygdom og har fri 5 uger om året".

Du må selvfølgelig gerne drive en konsulentvirksomhed og fakturere udført arbejde på timebasis eller et projekt til fast pris. Du bør imidlertid også helst have flere kunder i løbet af året.

Selskabet skal betale 22% i selskabsskat af overskuddet. Herefter kan du udlodde udbytte.

En dialog om hvad der er smartest for dig kræver lidt mere information. Hvis dit almindelig job rammer topskatten og du gerne vil spare overskuddet i konsulentvirksomhed op og investere (som pensionsopsparing måske), så ville jeg i din situation drive konsultvirksomheden som ApS - specielt hvis du alligevel ikke kan lukke dit ApS. Kommer dog også lidt an på hvor stor omsætning du forventer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)