Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger Agentur/Leverandør til ny virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Så blev det min tur efter en del år med tanker og drømme om at starte mit eget op.
Jeg er efter flere år på arbejdsmarkedet i forskellige brancher og stillinger, nået til punktet hvor jeg aktivt vil i gang med at starte egen virksomhed.
Til en start, vil dette foregå ved siden af mit nuværende job som Area Sales Manager (salg af specifikke maskiner til Pharma), men med henblik på at tag det fulde spring, så snart grundstenene er lagt.

For at komme til sagen vil jeg i denne forbindelse høre, om der findes gode måder eller kan gives gode råd, til hvordan jeg finder mit første agentur eller leverandør til webshop/distribution/direkte salg?

Det skal nævnes at jeg med baggrund som butikschef, eksportkonsulent (salg), teknisk intern sælger og min nuværende stilling samt en produktionsteknolog uddannelse, har en god grundlæggende erfaring indenfor det kommercielle og det tekniske. Dette gør at jeg ikke er afskrækket af at sælge og markedsføre produkter af mere teknisk karakter, men samtidig ikke vil udelukke et agentur eller produkter der kan karaktiseres som mere "almindelige" handelsvarer, så længe jeg som agent eller distributør kan stå inde for kvaliteten.

Som I nok kan læse, er ideen ikke mere konkret end ovenstående, men med troen på egne evner, et godt netværk og mulighed for få medinvestorer eller samarbejdspartnere med på rejsen, er jeg overbevist om at jeg nok skal komme langt på denne rejse!

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Tilmeldt 18. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at jeg ikke er særlig specifik i mit indlæg her, men jeg var bare ivrig efter at komme igang, da jeg nu endelig sad med den rigtige fornemmelse. Jeg er sikker på at flere af jer kender den følelse :)

Jeg kan sagtens uddybe eller blive mere specifik, hvis I er interesserede i at vide mere. 

Og stil hjertens gerne alle de spørgsmål I måtte have. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nødt til at være mere specifik men hvad det er for produkter du er interesseret i, for der stilles unægtelig større krav til en forhandler evner når der er tale om avancerede tekniske produkter.

I øvrigt går mange producenter væk fra det at have en agent eller det at give eneret til et marked.  Nogle udenlandske producenter skelner i øvrigt mellem  distributor og en reseller.

Tilmeldt 18. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Tak for dit svar.

Som sagt er jeg ikke låst fast på et specifikt produkt eller område, men jeg ved at min erfaring, evner og personlighed, gør mig i stand til hurtigt at sætte mig ind i de fleste detaljer omkring et produkt. Om dette så er forholdsvis teknisk eller meget lidt teknisk gør mig ikke noget, det afhænger mere af om jeg kan se en idé i produktet. Bare for at give et eksempel kunne det være alt fra kvailtets- cykler eller beklædning over til elektronik, industri komponenter mm. 

Og ja det er stadig meget bredt, men som udgangspunkt søger jeg mere hjælp til hvor jeg starter min søgning end hvilket produkt, branche eller område det specifikt skal være. 

Jeg håber det giver mening. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

NJensen87:
Og ja det er stadig meget bredt, men som udgangspunkt søger jeg mere hjælp til hvor jeg starter min søgning end hvilket produkt, branche eller område det specifikt skal være. 

Det er jo umuligt at hjælpe dig når du er så lidt specifik. 

Start med at indsnævre hvad det er du vil arbejde med, det vil gøre leverandør søgningen langt lettere.  

Tilmeldt 18. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår, så lad mig prøve at præcisere.

Lad os tage udgangspunkt i elektronik eller maskiner, gerne B2B og indenfor sundhed/behandling/industri/produktion. 

Stadig for uspecifikt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vil jeg som udgangspunkt tage på en international fagmesse f.eks medica. Men der findes et hav utroligt specifikke fagmesser indenfor snævre fagområder.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)