Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress eller Shopify

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Brejning
Tilmeldt 17. Oct 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Vi vil gerne starte en online shop og den skulle gerne gå international en dag.

Jeg kan se at Shopify koster omkring 500 DKK per måned og Wordpress omkring 300 DKK per måned.

Hvilken vil i anbefale og hvorfor?

Tusind tak for jeres hjælp.

Mvh

Sanne
Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du funktionsmæssigt passer ind i https://www.shoporama.dk/, så er det bestemt værd at tage med i overvejelserne. Jeg har ingen aktier i Shoporama, men hvis jeg skulle starte en webshop, så var det nok den platform jeg ville vælge.

Tilmeldt 10. Sep 19
Indlæg ialt: 8
Fra  Skab Kunder Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har arbejdet meget med wordpress. Det koster ikke 300kr/måneden, Wordpress er et helt gratis system.

Derudover går dit spørgsmål lidt dybere. Der er ingen tvivl om at funktionalitetsmæssigt og i forhold til at udvide i fremtiden vil jeg altid anbefale Wordpress over Shopify. Den eneste grund til at vælge shopify er fordi det er nemmere for en ny bruger at bruge. Derudover skal man tage i mente at Shopify tager procenter af dit totale salg.

Hos Woocommerce (Wordpress) skal du selv finde dig en betalingsaftale som passer til dig.

Så der er ingen tvivl om at hvis dit mål bliver at gå internationalt, så vil jeg anbefale Wordpress. Det tilbyder LANGT mere frihed at bruge end Shopify.

Det sagt. Shopify er godt til sit mål. Hvis man gerne vil have en Webshop op at køre så hurtigt som muligt og er ligeglad med at man ikke tjener ligeså meget og ikke har store krav til funktionaliteten, så er Shopify super nemt at bruge. Du kan have dig en køreklar webshop på 1 time. Det kan du ikke med Wordpress.

Hvis du ikke har arbejdet med Wordpress (WooCommerce) før, vil jeg anbefale dig at få fat i en som har arbejdet med systemet før og få alt satop rigtigt i første omgang. Det bliver oftest kun dyrere af at en professionel skal ind og "fikse" nogle gamle problemer :-)

Jeg håber det hjælper. 

Tilmeldt 31. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
skab-kunder:

Så der er ingen tvivl om at hvis dit mål bliver at gå internationalt, så vil jeg anbefale Wordpress. Det tilbyder LANGT mere frihed at bruge end Shopify.





Hej

Kan du uddybe ovenstående? :

Altså, når du siger "Langt mere frihed", hvad betyder det helt konkret/ i praksis? Kan du komme med nogle eksempler?



Tilmeldt 10. Sep 19
Indlæg ialt: 8
Fra  Skab Kunder Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Selvfølgelig kan jeg det. Jeg er altid glad for at hjælpe :-)

Med langt mere frihed mener jeg til ændringer som man ønsker det.

Når en webshop vækster både i omsætning og produkt-katalog, kommer der flere krav til webshoppen og de egenskaber som den kan. F.eks. kan det være man senere gerne vil kører med abonnement, man vil gerne have uddybende lagerstyring eller så meget andet. Jamen der er Wordpress bare langt bedre i forhold til at udvide.

Hvad angår Shopify, så er det som jeg forklarede tidligere, du får hvad du får. Det virker, men man får ikke mere end det. Wordpress er fyldt med eksisterende udvidelser (Plugins) og for den sags skyld er det "nemt" at udvikle videre på Wordpress "selv" (Af en udvikler) så det matcher dine behov. Her er Shopify er noget mere lukket system efter min mening.

Wordpress er det som hedder "Open-source" hvilket betyder at der er ingen som har patent på Wordpress. Alle kan få det graits og omprogrammere i det, lige som man vil have det. Det er derfor jeg siger at det tilbyder "langt mere frihed" end hvad Shopify gør, da Shopify er en privat virksomhed som 'selvfølgelig' kun har interesse og det er at tjene mest muligt  pr. kunde for at maksimere deres udbytte (Og det er der skam intet galt i). 

Nu kan jeg jo høre at Brejning27 har størrere planer for sin webshop, så jeg vil anbefale at få en snak med en som har godt styr på web-udvikling (Gerne med Wordpress). Det behøver ikke være for at betale/købe noget, men om ikke andet for sparring i forhold til de metoder man gerne skal tage i brug for at komme bedst muligt igang med sit projekt :-)

Det sagt. Hvis det er noget man forventer at gøre på hobbyplan, er der ingen grund til at gøre det store ud af det. Så kan man sagtens prøve selv at starte en Wordpress (Woocommerce) webshop eller Shopify for den sags skyld. Men hvis det er med mål for at dette skal kunne være sin hovedsagelige indkomstkilde med mulighed for vækst, så SKAL man tage fat i en professionel. Det gør virkelig en forskel.

Jeg hjælper gerne med sparring hvis du har brug for det. Du er mere end velkommen til at tage fat i mig :-)

Tilmeldt 31. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
skab-kunder:

Hej,


Selvfølgelig kan jeg det. Jeg er altid glad for at hjælpe :-)

Med langt mere frihed mener jeg til ændringer som man ønsker det.


Når en webshop vækster både i omsætning og produkt-katalog, kommer der flere krav til webshoppen og de egenskaber som den kan. F.eks. kan det være man senere gerne vil kører med abonnement, man vil gerne have uddybende lagerstyring eller så meget andet. Jamen der er Wordpress bare langt bedre i forhold til at udvide.


Hvad angår Shopify, så er det som jeg forklarede tidligere, du får hvad du får. Det virker, men man får ikke mere end det. Wordpress er fyldt med eksisterende udvidelser (Plugins) og for den sags skyld er det "nemt" at udvikle videre på Wordpress "selv" (Af en udvikler) så det matcher dine behov. Her er Shopify er noget mere lukket system efter min mening.


Wordpress er det som hedder "Open-source" hvilket betyder at der er ingen som har patent på Wordpress. Alle kan få det graits og omprogrammere i det, lige som man vil have det. Det er derfor jeg siger at det tilbyder "langt mere frihed" end hvad Shopify gør, da Shopify er en privat virksomhed som 'selvfølgelig' kun har interesse og det er at tjene mest muligt  pr. kunde for at maksimere deres udbytte (Og det er der skam intet galt i). 



Nu kan jeg jo høre at Brejning27 har størrere planer for sin webshop, så jeg vil anbefale at få en snak med en som har godt styr på web-udvikling (Gerne med Wordpress). Det behøver ikke være for at betale/købe noget, men om ikke andet for sparring i forhold til de metoder man gerne skal tage i brug for at komme bedst muligt igang med sit projekt :-)



Det sagt. Hvis det er noget man forventer at gøre på hobbyplan, er der ingen grund til at gøre det store ud af det. Så kan man sagtens prøve selv at starte en Wordpress (Woocommerce) webshop eller Shopify for den sags skyld. Men hvis det er med mål for at dette skal kunne være sin hovedsagelige indkomstkilde med mulighed for vækst, så SKAL man tage fat i en professionel. Det gør virkelig en forskel.



Jeg hjælper gerne med sparring hvis du har brug for det. Du er mere end velkommen til at tage fat i mig :-)





Tak for svar, det hjalp utroligt meget.
Tilmeldt 10. Sep 19
Indlæg ialt: 8
Fra  Skab Kunder Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Glad for at kunne hjælpe :-)

Tilmeldt 29. Oct 20
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg har mange gange fået anbefalet shopify, hvis man har rigtig mange produkter.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)