Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe ind til firma - før officiel stiftelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Kan man indkøbe værdier og ydelser til kommende ApS før det juridiske er stiftet og efterfølgende lægge det ind som værdi.

Her tænker jeg F.eks. på digitale ydelser, som tager noget tid at udvikle eller it-udstyr såsom computer.

Betaler naturligvis i første omgang, men kan de efterfølgende indgå i virksomheden som udgifter og desuden blive medregnet i de 40.000 kr stiftelseskapital? Eller vil det kræve at virksomheden først køber det af mig som privatperson.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej de bliver ikke til selskabskapital uden en forhøjelse af denne med revisor gennemgang og erklæring - og det gør ingen forskel om de købes af dig selv eller andre 

Du kan købe varer hvis regningen er udstedt til xxx ApS under stiftelse ellere dit fulde navn og adresse (bedst første) og så bogføre dem når du ER stiftet - Digitale ydelser - i alle fald fra personer -  kan du ikke købe efter min mening. Du kan ikke indgå aftaler med nogen personer da betaling til disse skal skatteindberetning og det skal ske af dit ApS og jeg tror ikke firmaer vil udføre arbeeje for et ApS under stiftelse, så den kan jeg, modsat varer som så alene må bruges i ApS og ikke tages i brug inden - slet ikke se lykkes med ydelser

Det tager da få dage at stifte ApS så jeg forstår ikke javvet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)