Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MNDA - skabelon engelsk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal til en leverandør aftale bruge en MNDA skabelon på engelsk. Jeg var utilfreds med deres og nu skal jeg selv komme med et bedre udspil. 

Ikke alt mulig elastik pladder, det skal være lysende klart og står specifikt at de skriver fortrolig i emnet og tekst på mail fx,  hvis det altså en fortroligt. 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

MNDA?

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mutual Non-Disclosure Agreement

Troede det fremgik af kontekst, sorry.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare vide  at Engelsk ret er helt anderledes end dansk, og du kommer -med mindre det står klart, at uanset hvad, så skal en evt sag køres ved dansk ret - hvor den så skal kunne dømme men hvor englænderne jo kan blive væk, og som ikke EU land til den tid, kan du have lidt en kamp med at få dine penge.

Det var måske faktisk lettere, hvis det var i UK sagen havde retslig hjemstavn, for så kunne afgørelsen umiddelbart bruges

Engelske kontrakter skal være meget engelske for at kunne holde i retten. Jeg har købt firmaer i UK og huser advokater (vore) forklare hvorfor de var så alenlange med divinationers af alt - f.eks

In the deal are 26 desk made of oaktree. (27)

Her er så note 27 henvisning til definitioner - hvor det på engelsk forklares, at Oak er en træart med det latinske navn xxxxx som gror i xx og forabejdes yy

Alt forklares ned i detaljen, og dommere vil ofte forkaste ting der bare på nogen måde kan være tvivl om

Dertil kommer så hele debatten om - hvorvidt bruddet var på baggrund af din brud på deres exacte info eller - noget de havde på anden vis 

De fleste alm danske kontrakter (uanset sprog den er udarbejdet i) vil komme helt til kort i en engelsk sag - og få englændere, vil komme til DK og skulle køre efter en kontrakt der ikke er 100% efter UK forhold 

Og modsat, hvis du anklager dem og de ikke møder op i DK - hvad vil du så gøre?

Ofte er modstanderen i stand til at stille med helt anden jurastyrke end man selv er, og handikapper man sig så, ved en kontrakt, som en engelsk ret så ikke siden ønsker at behandle en klage efter -såååå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

øhm , jeg er ikke helt sikker på relevansen af det du skriver, men tak for input.

Det handler om en leverandør der har kontorer i New york, Barcelona og nogle steder i østen. Det må altså være indenfor EU, men det kan vi vel tillige specificere. Jeg forstår det sådan, på det du skriver at sagen skal gå i Danmark/EU hvis jeg laver ballade i Danmark?

De kommer til at sende mig updates og info på produkter, jeg kan bruge før det bliver officielt. MNDA er en formel ting, men vi skal være enige om at de oplyser mig tydeligt og klart om hvornår det er fortroligt og hvornår det ikke er. Jeg har afvist deres MNDA da det var for løst, men heldigvis har de vist åbenhed, men så har jeg selvfølgelig bolden. 

Jeg ser det som en fordel at tingene er specificeret, jeg har aldrig været fan af dansk praksis, men det er en hel anden debat. 

Måske jeg kan bruge denne her: https://www.iprhelpdesk.eu/sites/default/files/newsdocuments/Mutual-Non-Disclosure-Agreement-EN.pdf

og så tilpasse lidt selv?

     

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

GVs:
Det handler om en leverandør der har kontorer i New york, Barcelona og nogle steder i østen. Det må altså være indenfor EU, men det kan vi vel tillige specificere. Jeg forstår det sådan, på det du skriver at sagen skal gå i Danmark/EU hvis jeg laver ballade i Danmark?

jeg skriver

1 kontrakt tekster er totalt forskellige alt efter hvilket lands ret der behandler, USA, UK og DK har helt forskellige krav og du kan ikke bare rode noget sammen der duer i DK og så bruge det i forhold til en i USA eller UK eller fjernøsten (ligger ofte op af UK ret)

2 Sagen kan gå hvor du vil, men hvis den skal foregå i langtbortistan, så kan du jo bare lade være med at møde op, og hvad skal din modpart så bruge det til ud over en lang besværlig international sag - og skal den gå i DK - vil din modpart så godkende en i princip Dansk udformet kontrakt - som slet ikke ville have juridisk dækning i feks USA? og ville modparten møde op ved retten i DK


Jeg tror du sagtens kan finde en kontrakt men at du, HVIS du får brug for den, vil se den være værdiløs - så kompliceret er NDA og så forskellig er lovgivning i DK , usa, uk osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ah nu giver det mening :)  Tak for at skære det helt ud. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)