Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksportering af elektronik til udlandet - betaling i kontanter, 120.000,-

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg står i den situation, at jeg har en dansk kunde, med tysk CVR, som vil købe elektronik for omkring 120.000 eks. moms
Kunden ønsker at afhente produkterne hos mig og selv eksportere dem til Tyskland - og betalingen foregår naturligvis eks. moms i og med, det bliver eksporteret (kunden underskriver eksport-papirene). 

Mit spørgsmål går på, kan jeg tage imod så stort et kontant beløb uden at komme i klemme?
Grænsen for modtagelse af kontanter ved private handler er 49.000,- - kan jeg så modtage 120.000 i kontanter, når det er erhverv?

Mvh,

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej kan du ikke lovligt.    Lyder lidt besynderligt at nogen kommer med 120.000 i kontanter.

I øvrigt skal du sikre dig den fornødne dokumentation på at varerne udføres af DK - ellers kan du komme til at hænge på momsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:
 jeg har en dansk kunde, med tysk CVR som vil købe elektronik for omkring 120.000 eks. moms. 
Kunden ønsker at afhente produkterne hos mig og selv eksportere dem til Tyskland - og betalingen foregår naturligvis eks. moms i og med, det bliver eksporteret (kunden underskriver eksport-papirene). 

Mit spørgsmål går på, kan jeg tage imod så stort et kontant beløb uden at komme i klemme?
Grænsen for modtagelse af kontanter ved private handler er 49.000,- - kan jeg så modtage 120.000 i kontanter, når det er erhverv?

1 jeg ville aldrig udlevere til kunden i DK alene på løfte om at denne tager varen ud af Danmark. Fakturer med dansk moms, og hvis kunden så komme med fuld dokumentation fra MYNDIGHEDERNE på, at varen HAR forladt Danmark - SÅ krediter momsen (eller hele beløbet og ny faktura uden moms)

Det andet kan give dig store problem

2 Helt ærligt - vi taler 2020 - og kunden vil betale 120.000 kr kontant? Det stinker af hvidvask helt ærligt - og han må jo så heller ikke have det beløb med over grænsen men må have det i DK OG - som du er inde på, må du max modtage kontant op til 50.000 kr -  og hvis regninger betales kontant med over 8.000 skal der, som jeg husker det - tilmed foretages indberetning til skat af betalingen

Endeligt kommer din bank med rigtigt mange spøgsmål hvis du kommer med 120.000 kr kontant, og har du formel regnskabshjælp, så kan denne også skulle indberette det

https://johnhannover.blogspot.com/2019/12/kontant-betaling-hvad-ma-vi.html siger mere  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John - de kontante indberetninger du kommer ind på er kun med henblik på at opnå fradrag.

Hvis man køber for +10.000 kontant så skal der ske indberetning hurtigt ellers kan man få nægtet fradrag for købet.

Ved ikke om det lugter af hvidvask, det lugter nok mere af momsfusk... om nogle momsfrie varer som måske slet ikke bliver ført ud af landet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

J0rgen:

Hej John - de kontante indberetninger du kommer ind på er kun med henblik på at opnå fradrag.

Hvis man køber for +10.000 kontant så skal der ske indberetning hurtigt ellers kan man få nægtet fradrag for købet.

Ved ikke om det lugter af hvidvask, det lugter nok mere af momsfusk... om nogle momsfrie varer som måske slet ikke bliver ført ud af landet.

korrekt -  går ud fra man/køber vil have det - med mindre det er en ren svindler - hvad jeg som gerne tror - og ellers de 50 t - og jo jeg synes det lugter - hvidvask, skattesnyd og andet - hvis man vil have vare uden moms leveret i DK ved at selv stå for udførsel OG vil betale med 120.000 kontanter i 2020 - Det tror jeg også banker vil hvis man kommer med de 120.000 kr - ligesom jeg tror revisor eller andre som skal arbejde med det i regnskabet, vil se det som indberetningspligtig mistanke. Jeg er ikke så soft i forhold til at sige, det ligner svindel. Momssvindlen kunne vel gøres uden det hele skulle kontant betales - men som nævnt ville jeg aldrig turde udlevere varer til den pris kontant uden moms i danmark

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)