Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan enkeltmandsvirksomhed købe ejerandel i ApS?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - du kan købe som person men ikke som enkeltmands der ikke kan agere holding. Det gør jo heller ingen forskel - din enkeltmands er jo dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Nov 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John - tak for svar
Hvis enkeltmandsvirksomhed og jeg er det samme, hvad betyder det så, at pengene i min virksomhed så investerer pengene? Er det lovmæssigt eller andet, der forhindrer det?
Skal jo betale skat, hvis jeg trækker pengene ud af virksomheden til købet af ApS - og det vil jeg jo helst undgå. Er der andre muligheder?
/K
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

En enkeltmands må ikke eje aktier/anparter og du kan ikke købe aktier for andet end beskattede midler. Det kunne du heller ikke hvis du havde haft et holdingselskab ApS - Køb af aktier er jo ikke en udgift - men bytte af penge i bank og penge i anpartsværdi.

Du er velkommen til altid at hæve hvad du vil i din enkeltmands - det sker i mellemregning og er ikke en udgift og påvirker derfor slet ikke din skat nedad

Overvej at købe letlæst E-bog eller paperback om personlig virksomhed, for det virker til de mangler lidt omkring f.eks skat og hævninger osv - og alt det er godt forklaret https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)