Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af udstyr fra virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at lukke mit en-mands Aps, og regner med at købe alt udstyr som pc'er, printer etc af min virksomhed. Det meste udstyr er 3-4 år gammelt. Jeg har spurgt hos Skat, hvordan jeg værdisætter udstyret. Svarene er meget vage, og jeg får at vide, at jeg selv skal vurdere værdierne. Desuden er der ingen bagatelgrænse, så i princippet skal jeg liste og prissætte alt fra pc'er til den sidste blyant.

Hvordan håndterer jeg denne prissætning i praksis?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03

Det helt små ting - slår du sammen og sætter en meget meget lav pris på - måske 0 (blyanten osv)
Andet bruger du print screen fra DBA eller Laurtiz eller andre brugt steder til at indikere prisen - 

Momsen er faktisk mest besværlig for den er fuld moms anskaffelses året og så 20% ned i forhold til den oprindelige moms til den år 6 er 0. De helt små ting kan du bare lave normal moms på eller det kendte 0 men andre aktiver skal du finde den oprindelige moms for og bruge 20% trappen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 13:58

Tag, som John skriver, et aktionsfirma. Så er prisen lavere end DBA/G&G. Har set printere, pc hos et aktionsfirma til kr. 50,00 + moms og salær.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47

det afgørende er blot at det er den pris du skulle betale et andet sted for samme udstyr - ex print screen af det - hvorfra er ikke afgørende men generelt vil det være vigtigt at kunne vise, hvad du kunne KØBE samme for ude i byen (ikke hvad du kan få en eller anden til at sige han vil give for det men - hvad du kan få det for)

Det er ikke så afgørende - så jeg forstår nok ikke hvorfor prisen nødvendigvis er så vigtig? Du skal bruge momstrappen 100% samme som ved købet i anskaffelsen og så 20% ned til moms år 6 er 0  og ikke hvad momsen er på prisen. Momsen har derfor ikke med evt pris NU at gøre.

Når du så køber det så er det godt nok en indtægt - til 22% skat - men så får du jo selv pengene igen når du har lukket - de forsvinder jo ikke ud af vinduet - så er det virkeligt noget at bruge timer på?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)