Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhøjet vurdering af privat/erhvervs ejendom ved ombygning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

inden jeg taler med en revisor om dette, så vil jeg gerne have en føler ude omkring, hvordan reglerne er for værdiforøgelse af ejendom, når man som firma spytter penge i forbedringer. Det er en landejendom med skattekode 05.

Eksempel: 

Ejendom er 5.000.000 kr værd og er godkendt til erhverv (skattekode 05)

Firma laver følgende på virksomhedsområderne:

Solceller 100.000 kr INKL moms
Ridebane 250.000 kr INKL moms
m.m.

Hvis det var private forbedringer, så var det ligetil for mig at regne ud - sammen med en ejendomsmægler - hvad værdiforøgelsen ville være på huset.

Men nu hvor, det er et firma - som får momsfradrag, så den reelle udgift er 20% lavere, vil værdiforøgelsen så være tilsvarende lavere - eller vil værdien være ligeglad med, at firmaet får momsens tilbage - og så har man egentlig blot "tjent" de sidste 20%?

Håber ovenstående gav mening, og I kan give mig et praj om, hvordan reglerne forholder sig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt vil man vil i de fald anvende en vurdering - men værdien af forbedringen er naturligvis prisen ex moms
Jeg ville også sikre mig med revisor, at ridebanen mm ses alene erhvervsmæssigt - som ren erhvervsmæssig aktivitet der ventes at give momspligtige indtægter der begrunder momsudgifterne -også i forhold til bygningens momsmæssige status ved salg (momspligt af salg) - og sågar selve udgiften

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)