Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en kompetent revisor der kan sørge for jeg betaler mindst muligt i skat.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 21. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle derude.

Vil være bundærlig her, søger en revisor der kan sørge for jeg betaler mindst muligt i skat(lovligt).

Sidder og har startet et forsikringsagentur, og udfra hvad der er omsat for pt. forventes der rundt regnet et overskud på mellem 60.000 til 80.000kr om måneden(egen løn).

Super kort så nedenstående vil give mening, så er mit forsikringsagentur oprettet som værende en enkeltmandsvirksomhed, da andet ikke kunne lade sig gøre iht. måden jeg arbejder med det.

Udover dette, vil jeg også gerne vide om der er mulighed for at skyde pengene op i et holdingselskab skattefrit, fra enkeltmandselskabet, for derefter ned i et andet selskab, og investere i udlejnings-ejendomme derefter.

Har ikke lagt noget budget for en revisor, da det handler om hvad du kan tilbyde mig, så skriv gerne, og fortæl, eller henvis mig gerne til nogen, så snakker vi/dem om tingene.

Jeg takker på forhånd!

Mvh.

Anas El-Mouaki

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Anas El-Mouaki:
mit forsikringsagentur oprettet som værende en enkeltmandsvirksomhed, da andet ikke kunne lade sig gøre iht. måden jeg arbejder med det.
du kan skattemæssigt opnå helt det samme i enkeltmands hvis du bruger VSO - som du kan med et holdingselskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html  Holding giver beskyttelse mod kreditorer osv - men ikke skattefordel

Skatteoptimering giver mest mening i forhold til at undgå topskat ved svingende indtægter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tænker mere på om jeg kan skyde feks. 60.000kr op i holdingselskabet, fra enkeltmandsselskabet, før skat, og afskrive det som en udgift i form af feks. En investerings, så jeg ikke skal betale skat af de 60.000kr.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Anas El-Mouaki:

Hej John, tænker mere på om jeg kan skyde feks. 60.000kr op i holdingselskabet, fra enkeltmandsselskabet, før skat, og afskrive det som en udgift i form af feks. En investerings, så jeg ikke skal betale skat af de 60.000kr.

Mvh

nej det kan du ikke - der vil være selskabsskat 22% af overskud og skyde penge op er ikke en udgift - efter skat kan du give udbytte op til holding eller beholde samme penge i drift - det gør ingen skatteforskel

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
nej det kan du ikke - der vil være selskabsskat 22% af overskud og skyde penge op er ikke en udgift - efter skat kan du give udbytte op til holding eller beholde samme penge i drift - det gør ingen skatteforskel

Udgangspunktet er en enkeltmandsvirksomhed. Der indgår jo ikke muligheden for at være ejet af et holding.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Cookie - John Hannover:
nej det kan du ikke - der vil være selskabsskat 22% af overskud og skyde penge op er ikke en udgift - efter skat kan du give udbytte op til holding eller beholde samme penge i drift - det gør ingen skatteforskel

Udgangspunktet er en enkeltmandsvirksomhed. Der indgår jo ikke muligheden for at være ejet af et holding.

nej det er umuligt - men der er heller ikke skattebesparelse ved ApS drift og flytte penge til holding - andre fordele - kreditor beskyttelse mm men ikke skatefordel - det var mere den jeg svarede på - helt klart - enkeltmands kan ikke være holding ejet - men kan helt som selskaber - nøjes med 22% skat af penge der ikke bruges privat - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lier

Jeg fuldstændig klar over enkeltmandselskabet ikke kan have et moderselskab, men det var mere ift. om jeg på nogen måde kunne overføre overskud fra en enkeltmandsvirksomhed, over til et holdingselskab skattefrit, men har læst lidt op på hvad John har skrevet, og henvist til, og kan udfra det forstå jeg ikke kan slippe for at betale de 22%..

Medmindre(bare mig der filosofereSkype-BigSmile) der på nogen lovlig måde ville kunne dannes en faktura fra holdingselskabet, til enkeltmandsselskabet, hvor man ville kunne fakturaer den overskydende omsætning, også derefter afskrive det som en udgift til holdingselskabet?

Det kunne feks. være min arbejdskraft, som var ejet af holdingselskabet, og som mit enkeltmandselskab lejet, men ved ikke rigtigt om det er lovligt, men det må jeg lige undersøge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Anas El-Mouaki:
Jeg fuldstændig klar over enkeltmandselskabet ikke kan have et moderselskab, men det var mere ift. om jeg på nogen måde kunne overføre overskud fra en enkeltmandsvirksomhed, over til et holdingselskab skattefrit, men har læst lidt op på hvad John har skrevet, og henvist til, og kan udfra det forstå jeg ikke kan slippe for at betale de 22%..
enkeltmands kan intet overføre til et holding da det ikke kan have holding overhovedet - det var alene et selskab som kan med 22% selskabsskat
Nej der kan ikke lovligt faktureres fra et holding selskab til enkeltmands - det ville ikke være lovligt overhovedet - og du roder rundt i afskrive det som en udgift - for en udgifter ER en udgift - ikke en investering - Det du påtænker er gennemført umuligt og ikke lovligt - så kom ind i kampen og betal en revisor for at forstå tingene, for det er du meget langt fra - sagt helt ærligt. Fakturere din arbejdskraft fra et (holding) selskab til enkeltmands ville normalt give over 100% samlet skattebetaling - så - betal nu for noget forståelse når du ikke vil tro os her. Skat er ikke indrettet af tumber - de har tænkt de ting igennem som du nu sidder og roder med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det var egentlig bare en tanke, men kan så forstå på det hele det ikke er muligt.

Jeg kommer til at betale for en revisor, det er hele formålet med det her indlæg, altså og finde en, resten er bare mig der roder rundt i tingene for at høre hvad det er muligt og ikke muligt.

Mvh

Anas El-Mouaki

Tilmeldt 27. Oct 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Det kunne feks. være min arbejdskraft, som var ejet af holdingselskabet, og som mit enkeltmandselskab lejet, men ved ikke rigtigt om det er lovligt, men det må jeg lige undersøge.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)