Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejer har glemt skatter og afgifter i 5 år og pålægger mig dem .

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har et butikslejemål i KBH hvor udlejer i 5 år har glemt at opkræve forhøjelser i skatter og afgifter i 5 år.

Det pålægges jeg nu med 5 års tilbagevirkende kraft, godt og vel ca 60.000 kr inkl moms.

Jeg har ikke selv været opmærksom på det, men betalt min opkrævede husleje hver eneste måned uden problemer.

Det er værd at bemærke at ejendommen min forretning ligger i er blevet solgt og det er den nye ejer der opkræver mig for 5 års stigninger i skatter og afgifter.

Har udlejer retten på sin side eller bør jeg nægte at betale ?

Det se selvsagt mange penge at skulle af med på 1 gang og jeg har ikke lyst til at betale hvis jeg har retten på min side til at nægte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14

Med de penge ville jeg ofre lidt på advokat. Jeg mener forældelse for glemt husleje er 3 år men er ikke sikker - og pt er 2 sager på vej i højesteret da landsret har afgjort forskelligt. Generelt har man ret til efterregulering men hvis man har været klar over det og vist passivitet kan den bortfalde, og så mener jeg som nævnt at alm 3 års forældelse burde kunne være i spil

Det er jo jo penge, som du, hvis det står i kontrakten skulle have været af med, men vist er det altid surt pludseligt at skulle af men så meget

https://ejendomswatch.dk/Klummer/article11654658.ece 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:22

Biceps:

Hejsa,

Jeg har et butikslejemål i KBH hvor udlejer i 5 år har glemt at opkræve forhøjelser i skatter og afgifter i 5 år.

Det pålægges jeg nu med 5 års tilbagevirkende kraft, godt og vel ca 60.000 kr inkl moms.

Jeg har ikke selv været opmærksom på det, men betalt min opkrævede husleje hver eneste måned uden problemer.

Det er værd at bemærke at ejendommen min forretning ligger i er blevet solgt og det er den nye ejer der opkræver mig for 5 års stigninger i skatter og afgifter.

Har udlejer retten på sin side eller bør jeg nægte at betale ?

Det se selvsagt mange penge at skulle af med på 1 gang og jeg har ikke lyst til at betale hvis jeg har retten på min side til at nægte.

Jeg er enig med John i at du formentlig har brug for noget juridisk hjælp. 

Helt grundliggende så er det lejekontrakten som bestemmer om der er et krav eller ej. Fremgår der af lejekontrakten hvordan lejen m.m. skal reguleres, men det blot ikke er blevet opkrævet, så skylder du pengene. Denne del af problemstillingen er ret simpel at afgøre, da det enten fremgår af kontrakten eller ikke.

Hvis du i henhold til lejekontrakten skylder pengene, så er det stadig ikke sikkert du rent faktisk skal betale. Først og fremmest, er det selve ejendommen som er blevet solgt eller er det et selskab som ejer ejendommen som er blevet solgt? Det er ikke helt ligegyldigt hvem der har krav på pengene. 

Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:06

Hej, 

ifølge lejekontrakten skal jeg betale stigninger i skatter og afgifter.

Udlejer skriver at der er foretaget ejerskifte på ejendommen, jeg kan ikke gennemskue om det er ejendommen der er solgt eller hvordan det forholder sig..

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)